ÇAĞRI BEY

ÇAĞRI BEY
@erarslanca16
Reklam
7/10
·352 syf.··
2018 76. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 12 Aralık 2018 22:56
Martı Yayınları'nın 2008 yılı baskısında çok sayıda noktalama ve yazım yanlışları olduğu için(Son baskısında bu hatalar düzeltilmiştir) ve de Fransız yazar Honore de Balzac'ın Vadideki Zambak adlı eserindeki gibi Gustave Flaubert'in bu romanında da görülen aşırı mekan ve kişi betimlemeleri olduğu için akıcılığın önüne geçmiş ve çoğu zaman okuduklarımı anlamayıp sıkılmama neden olmuşlardır. Flaubert tarafından dönemin eleştirisi başarılı bir şekilde yapılmıştır.Eserdeki baş kahramanlara değinmek gerekirse Emma Bovary -Nâm-ı diğer Madam Bovary-, kitabın ilk başlarında eşi Charles Bovary'e sadık bir kadındır. Ancak zamanla ona karşı hiçbir şey hissetmemeye başlamış ve sonrasında gözü dışarıda bir hâle gelmiştir. Bir çocuk sahibi olmasından dolayı bu durumdan kurtulmaya çalışmış çabalamış ama zayıf karakter olarak duygularına yenik düşmüştür. Hatalar yaptıktan sonra pişman olup daha sonrasında aynı hatalara düşen, hatta yaptıklarından kendini haklı çıkarmaya çalışan bir karakterdedir. (Spoiler içerir!) Bu nedenle Madam Bovary'den tiksindim ve intihar etmesine üzülmedim aksine biraz sevindim diyebilirim. Sadece ölümünden kızı etkilenebileceği için üzülürdüm. İkinci karakter olarak Charles Bovary ise Emma'nın tam zıttı olan biridir. Eşinden hiç şüphelenmemiş, onun aldatabileceği düşüncesini aklından bile geçirmemiştir. Ve Emma ölene kadar ona sadık kalmıştır, öyle ki Emma öldükten sonra bir çekmecede saklanmış mektupları bulduğunda karısının ihanetini öğrenmesine rağmen hep kendini suçlamış, sadakatini o anda bile yitirmemiştir. (Spoiler içerir!) Eserin sonunda muamma kalan da Charles'ın ölümünün nasıl olduğudur. Bu durum okuyucuya iki ihtimali düşündürür: Birincisi Charles'ın da intihar etmesi, İkincisi eşinin ölümüne dayanamayıp ölmesi. Ne şekilde öldüyse de bu bize
Madam BovaryGustave Flaubert · Martı Yayınları · 201740,9bin okunma
Sibel Atam isimli okura yanıt verildi
ÇAĞRI BEY
Ben 2008 baskısı için yorum yapmıştım ama son durumunu da belirteyim ☺
8/10
·216 syf.··
Beğendi
·
2017 31. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 05 Haziran 2017 20:00
Bu kitabı ilk kitabına göre daha çok beğendim. İlk kitabı benim için birazcıcık hayal kırıklığı olmuştu ama yazar kaliteli bir yazar bu kitabında bu yeteneğini daha iyi kullanmış. Diğer kitabında olduğu gibi Yaşama Dair.. bölümünden sonrası çok daha güzeldi. Genel olarak beğendim bunu anlamak için diğerini okumanız gerekmez. Bunu tavsiye edebilirim. Genel olarak akıcıydı ve dili güzeldi. Söyleyeceklerim bu kadar.İyi okumalar..
Din
Elif Gibi Sevmek 2Hikmet Anıl Öztekin · Hayy Kitap · 20177,8bin okunma
Esmer Mamedova isimli okura yanıt verildi
ÇAĞRI BEY
Burada kitap okuyamazsınız. Yalnızca kitaplarla ilgili alıntı ya da inceleme yapabilirsiniz.