Siperlerde düşmanın bu kez zenci askerler kullandığına ilişkin bir söylenti var. Kötü şey… çünkü zencileri karanlıkta görmenin imkânı yok. Keşifçilikte de birebirdirler.
İçimde bir tuhaf ürküntü ve huzursuzluk var. Zihnim bulutlandı. Düşünemez oldum. Titriyorum. Sıcaklık ve hayat istiyorum. Birilerine yakın olmak, birileriyle konuşmak istiyorum. Bu çırılçıplak, bu ıssız ve umutsuz manzara zihnimi perişan ediyor.
Ömrünün en mutlu döneminden faydalan: Mutluluk veren bu zevk yılları pek kısadır! Bundan yararlanmış olmak bizi yeterince mutlu ederse, yaşlılığımızda tatlı anılarla teselli bulur ve eğlenmeye devam ederiz. Bu yılları kaybedersek… acı pişmanlıklar, korkunç vicdan azapları bizi paramparça eder ve yaş ilerledikçe gelen bunalımlarla birleşerek, tabut uğursuzca yaklaştıkça gözyaşları ve ıstırap çevreler bizi…