Konuştuğunuz anda on binlerce kilometre uzaklıktaki bir kimse sizi duyuyor, görüyor ve tepki verebiliyorsa; manevi alemde bunun imkansızlığını düşlemek büyük bir tezat.
Maddeperest bir kültürün hâkim olduğu günümüz dünyasında, insan nesli için öylesine kötü planlar yapılıyor ki, özellikle Müslümanlar bunlar hakkında bilgilenmek şöyle dursun, bu konularda kendilerini uyaran kimseleri "komplo teorisyeni", hatta insanları ümitsizliğe sevk eden "bozguncu" olarak bile niteleyebiliyorlar.
Oysa biz, yediklerimiz, içtiklerimiz, teneffüs ettiklerimiz ve hatta bilgi adına bize dayatılanlar yüzünden iyiyle kötüyü, dostla düşmanı ayırt edemez hale gelmiş olabiliriz. Ne yazık ki durum önemli ölçüde böyledir de!
Alnımdan bir ter damlası düştü yere. Akasyalarda yine bir kımıldama yok. Hep o şeytan kız. Deli mi ne? Aklımın bir köşesine oturmuş. Kımıldamaz da kımıldamaz... Akasyalarda öyle... O gülüşü yok mu? Delleniyorum...