E' ❀

E' ❀

, bir kitabı okumaya başladı
Murat Kaplan
8.4/10 · 83 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖

E' ❀

, 2023 okuma hedefini ekledi.
2023 OKUMA HEDEFİ
11/25 kitap - %44 tamamlandı
11 kitap okudu
25 kitap
2.288 sayfa
4 inceleme
125 alıntı

E' ❀

, bir kitap okudu
9/10
·195 syf.·
2023 1. kitabı
Peyami Safa
8.2/10 · 69 okunma

E' ❀

, bir kitap okudu
Puan vermedi·104 syf.·
7 günde okudu
·
Okunma: 20 Eylül 2022 00:16
·
2022 26. kitabı
Jack London
7.9/10 · 47,9bin okunma
3/10
·248 syf.··
2022 13. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 06 Haziran 2022 00:16
Sema Maraşlı, bu kitabını kadınları nasıl kötüleyebilirim düşüncesiyle yazmış diyebilirim. Feminizm nasıl kadınları hududsuzca, erkek düşmanlığına varan şekilde savunuyorsa Sema Hanım da sanki karşısında bir ideoloji geliştirmiş ve kadınları hududsuzca resmen kadın düşmanlığı yaparak nasıl kötülerim diye uğraşmış. Kitaptaki ibareleri şaşkın bir şekilde okudum diyebilirim. Birkaç ibareyi ve yorumu size bırakıyorum: -Evlilik teklifi yaparken diz çöken erkek, evlenince karısına secde etmeye başladı. -Erkekler kadınların başarılı olmasını değil, kendisini takdir etmesini ister (sf112) -Birçok aydın fikirli erkek kendilerinden daha başarılı kadınlar yüzünden cinsi ve hissi zorluklar yaşıyor. (sf112) Bu da yetmez gibi eşlerinin başarıları onlarda şahsi başarısızlık hissi uyandırıyor. (sf113) -Çalış ayaklarının üzerinde dur diyen aileler kızına evlendikten sonra artık biz senin ailen değiliz, boşanırsan başının çaresine bak demiş oluyorlar. (sf74) -Kadınların ezildiklerini düşündükleri nokta genelde kaynanasını görmek istememesine rağmen görmesi, evin işlerini yapmasıdır. Bu kadınların kocaları ise dışarıda binbir zorlukla çalışıp evin geçimini sağlamaktadır. Çoğu zaman karısından bir güler yüz bile görememiş, karısının dırdırını çekmek zorunda kalmıştır. (sf71) -Erkek ne yaparsa yapsın çoğu zaman karısı tarafından yetersiz görülmüştür ama yine de erkekler kadınlar gibi şikayetçi olmamıştır ve hanımdan Allah razı olsun demişlerdir. Kadınların çoğu ise Allahtan da kocadan da pek razı değildirler. (sf71) -Kadınların ezildiğini düşünme sebepleri kocalarına her istediklerini yaptıramamış olmalarıdır. Evde çoğu zaman kadının istekleri olmuştur ama isteklerinin azı bile olmamışsa ezildiklerine hükmetmişlerdir. İstisnaları saymazsak kadınların çoğunun sıkıntısı dayak kötü muamele
Edebiyat
Güçlü Kadınlar Neden Mutlu Değil?Sema Maraşlı · Motto Yayınları · 2018342 okunma