Esma

“Anılar önemlidir. Anılar, yaşananları hatırlatır. Yapılan kötülükleri ve iyilikleri, acıları ve mutlulukları. Anılarını unutursan, yaşananları da unutursun. Yaşananları unutursan, geçmiş tekrar eder.”
Sayfa 407 - YKY·Kitabı okudu
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
İster baba olsun, ister kral, isterse baştanrı, asla adaletten ayrılmamalı. Akrabalarını kayırmamalı, yasa neyse uymalı, düzen için gerekirse oğlunun, kızının, torununun canını almalı. Çünkü yasa yoksa taht da yoktur, yasa yoksa taç da yoktur, yasa yoksa saray da yoktur...
Sayfa 294 - YKY·Kitabı okudu
“İnsanların en kötü özelliklerinden biri nerede duracaklarını bilmemeleridir. Ne kadar verirsen ver, doymaz aç gözleri; ne paraya, ne pula, ne şana, ne şöhrete ne de aşka!”
Sayfa 293 - YKY·Kitabı okudu
Tutkusunun esiri olmuş insanların, karşısındakine zarar vermek için yapmayacağı kötülük yoktur.
Sayfa 270 - YKY·Kitabı okudu
Geçmiş, geleceği içinde saklayan sırlarla dolu bir aynadır. Eğer o aynaya yeterince bakarsan zamanın sırrını da görürsün, hayatın manasını da.
Sayfa 205 - YKY·Kitabı okudu