Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Esma Cihangir

Esma Cihangir
@esmacihangir
‘’Nefretin ortasında, içimde, yenilmez bir sevgi olduğunu buldum. Gözyaşlarının ortasında, içimde, yenilmez bir gülümseme olduğunu buldum. Karmaşanın ortasında, içimde, yenilmez bir sakinlik olduğunu buldum. Tüm bunların içinde fark ettim ki kışın ortasında, içimde, yenilmez bir yaz olduğunu buldum. Ve bu beni mutlu ediyor. Çünkü dünya üstüme ne kadar gelirse gelsin, içimde, onu gerisin geri yollayan daha güçlü, daha iyi bir şey var demektir.’’
Albert Camus
Albert Camus
Reklam
İmanı kurtarma davası
Bana: "Sen şuna buna niçin sataştın?" diyorlar. Farkında değilim; karşımda müdhiş bir yangın var.. alevleri göklere yükseliyor, içinde evlâdım yanıyor, imanım tutuşmuş yanıyor. O yangını söndürmeye, imanımı kurtarmaya koşuyorum. Yolda birisi beni kösteklemek istemiş de, ayağım ona çarpmış; ne ehemmiyeti var? O müdhiş yangın karşısında bu küçük hâdise, bir kıymet ifade eder mi? Dar düşünceler, dar görüşler..." Asâ-yı Mûsa - 262
عصا موسى (Asayı Musa)
عصا موسى (Asayı Musa)
Bediüzzaman Said Nursî
Bediüzzaman Said Nursî
Her kışın bir baharı, her gecenin bir neharı vardır🪷

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Tirmizî’nin naklettiği sözlere göre Peygamberimiz (sallallâhu aleyhi ve sellem) şöyle buyuruyor; ‘’İsrailoğulları türlü türlü kötülüklere dalınca alimleri onları vazgeçirmeye çalıştılar. Onlar kötülük işlemekten vazgeçmedikleri hâlde alimler onlarla birlikte yiyip içmeye ve oturup konuşmaya devam edince Allah kalplerini birbirine benzetip işledikleri isyandan ve azmış olmalarından dolayı kendilerini Davud’un ve Meryem oğlu İsa’nın dili ile lânetlemiştir.’’
Tabiiyyunların, mevhum ve hakikatsız tabiat dedikleri şey, olsa olsa ve hakikat-ı hariciye sahibi ise; ancak bir san'at olabilir, Sâni' olamaz. Bir nakıştır, Nakkaş olamaz. Ahkâmdır, hâkim olamaz. Bir şeriat-ı fıtriyedir, Şâri' olamaz. Mahluk bir perde-i izzettir, Hâlık olamaz. Münfail bir fıtrattır, Fâtır bir fâil olamaz. Kanundur, kudret değildir; kadir olamaz. Mistardır, masdar olamaz. Asâ-yı Mûsa - 167
عصا موسى (Asayı Musa)
عصا موسى (Asayı Musa)
Bediüzzaman Said Nursî
Bediüzzaman Said Nursî
Reklam
Evet madem mevcudat var ve inkâr edilmez. Hem her mevcud san'atlı ve hikmetli vücuda geliyor. Hem madem kadîm değil, yeniden oluyor. Herhalde ey mülhid! Bu mevcudu, meselâ bu hayvanı ya diyeceksin ki, esbab-ı âlem onu icad ediyor; yani esbabın içtimaında o mevcud vücud buluyor.. veyahud o kendi kendine teşekkül ediyor.. veyahud tabiat muktezası olarak, tabiatın tesiriyle vücuda geliyor.. veyahud bir Kadîr-i Zülcelal'in kudretiyle icad edilir. Madem aklen bu dört yoldan başka yol yoktur, evvelki üç yol muhal, battal, mümteni', gayr-ı kabil oldukları kat'î isbat edilse; bizzarure ve bilbedahe dördüncü yol olan tarîk-i vahdaniyet, şeksiz şübhesiz sabit olur. Asâ-yı Mûsa - 157
عصا موسى (Asayı Musa)
عصا موسى (Asayı Musa)
Bediüzzaman Said Nursî
Bediüzzaman Said Nursî
Eğer görsen, anlarsın ki: Benim Sâni'im öyle bir zâttır ki; hiçbir şey ondan gizlenemez, hiçbir şey ona nazlanıp ağır gelemez. Yıldızlar, zerreler kadar ona kolay gelir. Bir baharı bir çiçek kadar sühuletle icad eder. Koca kâinatın fihristesini, kemal-i intizamla benim mahiyetimde derceden bir zâttır. Asâ-yı Mûsa - 147
عصا موسى (Asayı Musa)
عصا موسى (Asayı Musa)
Bediüzzaman Said Nursî
Bediüzzaman Said Nursî
Hem her insanın küçük bir dünyası, belki küçük bir cenneti dahi kendi hanesidir. Eğer iman-ı âhiret o hanenin saadetinde hükmetmezse, o aile efradı, herbiri şefkat ve muhabbet ve alâkadarlığı derecesinde elîm endişeler ve azablar çeker. O cenneti, cehenneme döner. Veyahut muvakkat eğlenceler ve sefahetlerle aklını tenvim edip uyutur. (Devekuşu gibi avcıyı görür, kaçamıyor, uçamıyor. Başını kuma sokar, tâ görünmesin.) Başını gaflete sokar, tâ ölüm ve zeval ve firak onu görmesin. Divanece, muvakkat, ibtal-i his nev'inden bir çare bulur. Asâ-yı Mûsa - 43
عصا موسى (Asayı Musa)
عصا موسى (Asayı Musa)
Bediüzzaman Said Nursî
Bediüzzaman Said Nursî
Gençlik hiç şübhe yok ki gidecek. Yaz güze ve kışa yer vermesi ve gündüz akşama ve geceye değişmesi kat'iyyetinde, gençlik dahi ihtiyarlığa ve ölüme değişecek. Eğer o fâni ve geçici gençliğini iffetle hayrata -istikamet dairesinde- sarfetse, onunla ebedî, bâki bir gençliği kazanacağını bütün semavî fermanlar müjde veriyorlar. Asâ-yı Mûsa - 22
عصا موسى (Asayı Musa)
عصا موسى (Asayı Musa)
Bediüzzaman Said Nursî
Bediüzzaman Said Nursî