Kısacık bir kitabı neden bitiremedim diye kızıyordum. Bitirdiğimde ise asıl gerçeği fark ettim şöyle ki bu roman bitirilemeyenlerdenmiş. Bu roman kolay hazmedilen, hızlı tüketilen bir kitap değil; sindirilmesi zaman isteyen, okurunu yoran ama karşılığını veren bir eser olarak hafızamda yer edindi. Benim açımdan incelemede bunu anlatması güç ancak okuyarak yaşanması şart bir derinliği olduğunu söylemek oldukça mümkün. Gerçeklikle hayal arasında gidip gelen anlatısı, okuyucuyu sürekli tetikte tutuyor. İyi ki okudum diyebilirim.