Söylenir ki, bir gün;Cengiz Han, tüm hanları toplamış, sağ yanına da eşini oturtmuş;Cengiz Han hanlarına,
-Ben Hanlar Han'ıyım.
Eşini göstererek;
-Bu da benim HAN'IM. Demiş. İşte erkeklerin "eşim" anlamında söyledikleri "hanım" kelimesi oradan geliyormuş.:)