Oğuz Atay kitabında şöyle yazar:
En kötüsü, hayır demeyi öğrenemedim.
Yemeğe kal, dediler kaldım. Oysa kalınmaz.
Onlar biraz ısrar ederler, sen biraz nazlanırsın.
Sonunda kalkıp gidilir.
Her söyleneni ciddiye almak yok mu, şu sözünün eri olmak yok mu; bitirdi, yıktı beni.
Ve ekler;
Beni ya şımartın ya da kapı dışarı edin!
Yarı içtenliğe dayanamam ben.