Biliyoruz ki bütün acılar geçer, fotoğraflar sararır. Yara kabuk tutar, kapanır. Sokakta mevsimi fark edersin, aynada kendini. Önce belirli belirsiz, sonra gamzene kadar gülersin. Kırıldığın yerden çiçek açarsın; bütün acılar bir gün geçer ya da alışırsın.
Bir şey var adını koyamadığım
Kırılmaktan öte parçalanmak gibi
Toplanmaya çalıştıkça dağılıyor,
Dağılıyorum
Bir şeyler var,
Halledemiyorum.
Turgut Uyar
Ertelenen bir arama,
Geç kalınan af dileyişler,
Geç gelen farkındalıklar,
Anın güzelliğini kaçırmalar,
İçinden geleni söyleyemeyişler
İnsanın omzunda yük olarak duruyor.
O yüzden içinizden geleni yapın;
Taktiksiz, tertemiz ve içten.
Kazanıp kaybetmenin bir önemi yok.
Ölüm var.
Seni boğduğunu sandığın şeyler olur hayatta, aslında bunlar sana yüzmeyi öğretiyor, öyle gözün gibi bakıp suladığın çiçeği çürütür gibi, neye emek versen bazen elinde kalıyor.
Ama unutmaman gereken bir şey var:
Kalbindeki çiçekleri sulamayı unutan biri için sen her sabah güneş çizemezsin