Diyorum ki, biz insanlar şu anda göründüğümüz varlık olmakla kalmıyoruz, çok eskileri, tarihi de birlikte yaşıyoruz. Omuzlarımızda binlerce binlerce yılı taşımaktayız. Bizi tarihimiz belirliyor, hatta tarihimizi hiç bilmesek de...
Niçin horozlar tavuklardan daha süslüydü? Nedir o horozların kabarmaları, cakaları... Aslanın da erkeği daha görkemli. Güvercinlerin de... Boğalar ineklerden güçlü. Erkek hindinin şişinip kabarmaları... Bütün erkeklerde bir çalım, bir çalım... Bütün bunlar, dişilerine çekici gelsinler diye mi?
Her kadının kendi denizi, her erkeğin kendi göğü ya da tersi, her kadının kendi göğü ve her erkeğin kendi denizi vardır. Ve yabancılıkların büyülü çekiciliğine kapılırlar. Ancak gökle denizin çizgisinde sevileriyle birbirlerine değinebilirler, ama birleşemez, zamanı birlikte ısıramazlar.