esmalpsln

esmalpsln
@essdrr1
Yalnızca daha iyi okumak için değil, daha iyi bir dünya için okumak
Puan vermedi·144 syf.··
2026 14. kitabı
Sürekli düşünen ve sorgulayan her insanın içinde zebercet vardır. Yalnızca tutanağı olan insanlar zebercet olmaktan kurtulur. .................................
Anayurt OteliYusuf Atılgan · İletişim Yayınları · 198737,1bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Puan vermedi·268 syf.··
2026 4. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 14 Şubat 2026 17:37
İletişimin insan hayatında ne denli önemli olduğunu bana tekrardan hatırlattı bu kitap. İnsan, ilişkileri dahilinde, kurduğu iletişim dahilinde var olur. Kitapta bir çok farklı açıdan iletişim irdelenmiş, ilişkilerde kullandığımız üslubun sorgulanmasına,gözden geçirilmesine ve hatta düzenlenilmesine sevk edilmiş. Kitabı okurken cüceloğlu'nun değindiği noktaları kendi hayatımda ne denli uyguluyorum bunu düşündüm. Aslında cüceloğlu'nun hümanist tarafı eserin geneline sinmiş. İletişime geçtiğimiz insanlarda eğer amacımız gerçekten uzlaşmak ve iyi bir ilişkimiz olmasıysa aslında bunun çok zor olmadığını insancıl bir şekilde açıklamış. Birbirlerini gerçekten anlayan değer veren insanlar iletişime geçerken birbirlerini olabildiğince kırmamaya çalışırlar. Aslında karşımızdakini kırmamaya dayalı olarak gerçekleştirdiğimiz iletişim uzlaşıcı ve barışçıl bir şekilde sonuçlanır. Ama karşımızdakinin duygularını önemsemden, hiddetle kurulan ilişkiler makul bir sonuca varılmadan sonlanır. Ve elde kalan tek şey, yıpranmış kalpler olur.
1000Kitap
İnsan İnsanaDoğan Cüceloğlu · Remzi Kitabevi · 20219,7bin okunma
Puan vermedi·296 syf.··
2026 3. kitabı
Matt Haig'in kaleme aldığı Gece Yarısı kütüphanesi kitabı beklentimi ne yazık ki Karşılayamadı. Hep ödüllü kitaplara daha fazla ilgi duymuşumdur. Bu kitap yılın kitabı seçildiği için ve de en iyi kurgu ödülünü aldığı için okumak istedim. Verdiği mesaj bakımından hoş bir kitap olabilir fakat konunun metne işlenmesi tarzını pek benimseyemedim. İkili diyaloglar, kurgunun işleyişi bende çok havada kaldı. Olayların akışı mantık düzlemindeydi fakat çok basitti. Zaten basit olan bir konu farklı bir kurguyla anlatılmaya çalışılmış fakat tam olarak bir şahesere dönüşememiş gibi geldi. Belki benim tarzım ile ilgili bir şey de olabilir. Kitabı okurken gerçekten bana geçen, zevk aldığım bir yer olmadı, 15-16 yaş genç çocuk düzeyinde basit bir kitap okuduğumu hissettim. Bir derinlik sezemedim. Kurgu gerçekten de harika cümlelerle, sezişlerle zirveye çıkartılabilecek bir kurgu olabilecekken çok üstten,herhangi bir hissi yoğunluğu olmayan,duyguyu tam olarak ifade edemeyen, herkesin kendinden bir parça çıkarmasına müsaade etmeyen, yalnızca olay anlatımı odaklı bir kurguya dönüşmüş. Ödülleri ne denli hakeder tabi ki tartışılır fakat benim nazarımda herhangi bir etkiye sahip olamadı.
Duygu ve Düşünce
Gece Yarısı KütüphanesiMatt Haig · Domingo Yayınevi · 202598,6bin okunma
bihterüzümlükekim
Puan vermedi·400 syf.··
2026 1. kitabı
Aslında bu kitabı ilk okuyuşum. Yeni Türk Edebiyatı dersi için okumuştum. Zaten dizisini defalarca kez izlemiş biri olarak kitabı okumak da istiyordum ders vesile oldu. Bihter in hayatı kendine bir yer aramakla geçti ama bulmak istediği yer çok yükseklerde olduğu için aradığı yere ulaşamadı. Bulunduğu konum; Adnan'ın karısı olmak başta ona bazı maddi imkanları sağladığı için bunu seviyordu razıydı sonra kendisinin daha iyi insanlara daha iyi bir yere layık görmesi isteği Adnan ile olan evliliğinden huzursuz olmaya başlaması kitap boyunca akıp giden olaylar silsilesinin başlangıcı oldu. Toplumsal normlar altında ezilen bir kadın. Bugün derste hoca her ne kadar ölümü tercih etmesi yine kendi istediğini yapması açısından güçlü kadın perspektifini yansıttı feminist tarafı var dese de ben buna katılmıyorum. Bihter o namus kavramı o ezilmişlik o erkek egemen ataerkil toplumun normları altında ezildi ölüm onun için bir son oldu. Bihter bir hiç oldu,bihter hiç bir şey yapmadı ,sonu olmayan bir hiçe gitti. Behlül en az kadar Bihter kadar suçlu olan Behlül kaçtı belki bambaşka bir hayat yaşamaya belki bu yaşadıkları aklından bile geçmeden yeni hir hayat kuracak. O yüzleşmenin tüm yükünü Bihter'e yükleyip kaçtı. Bu toplumumuzda da varolan zinanın ihanetin bedelini kadının ödemesine benziyor bu sorun esere yansıtılmış. Bir birliktelik ihanet yaşandı ama ölen Bihter oldu hiç olan Bihter oldu Behlül kendine yeni bir hayata attı. Bu bakımdan hocanın güçlü bir feminist eser yorumuna katılmıyorum.
Duygu ve Düşünce
Aşk-ı MemnuHalid Ziya Uşaklıgil · Yakamoz Yayınları · 201622,9bin okunma