İletişimin insan hayatında ne denli önemli olduğunu bana tekrardan hatırlattı bu kitap. İnsan, ilişkileri dahilinde, kurduğu iletişim dahilinde var olur. Kitapta bir çok farklı açıdan iletişim irdelenmiş, ilişkilerde kullandığımız üslubun sorgulanmasına,gözden geçirilmesine ve hatta düzenlenilmesine sevk edilmiş. Kitabı okurken cüceloğlu'nun değindiği noktaları kendi hayatımda ne denli uyguluyorum bunu düşündüm. Aslında cüceloğlu'nun hümanist tarafı eserin geneline sinmiş. İletişime geçtiğimiz insanlarda eğer amacımız gerçekten uzlaşmak ve iyi bir ilişkimiz olmasıysa aslında bunun çok zor olmadığını insancıl bir şekilde açıklamış. Birbirlerini gerçekten anlayan değer veren insanlar iletişime geçerken birbirlerini olabildiğince kırmamaya çalışırlar. Aslında karşımızdakini kırmamaya dayalı olarak gerçekleştirdiğimiz iletişim uzlaşıcı ve barışçıl bir şekilde sonuçlanır. Ama karşımızdakinin duygularını önemsemden, hiddetle kurulan ilişkiler makul bir sonuca varılmadan sonlanır. Ve elde kalan tek şey, yıpranmış kalpler olur.