Güzellik denilen şey böyledir işte, nasıl ifade edebilirim... Sözgelimi, güzellik çürük dişe benzer. Dilin sürekli oraya gider, diline takılır durur, ağrır, illaki varlığını hissettirir. Nihayet ağrıya dayanamaz hale gelince diş hekimine gider çektirirsin. Kana bulanmış, küçük, kahverengi, kirli dişi avucunun içine alıp bakar şunları demez misin acaba? 'Bu muymuş? Böyle bir şey miymiş? Bana acı veren, bana durmadan kendi varlığını dayatan, böylece içimde inatçı bir şekilde kök salan şey, artık ölü bir maddeden başka bir şey değilsin. Ancak bu ölü şey ile o şey gerçekten aynı mı? Bu normalde benim dış görünüşüme ait bir şey ise neden, ne tür bir öngörüyle benim içime ekleniyor ve içimdeki acının kaynağı oluveriyor? Bu şeyin varlık kökeni nedir? Bu köken benim içimde mi yer alıyordu? Ya alınan ve şimdi avucumda bulunan şey, bu kesinlikle artık farklı bir şey. Kesinlikle artık o değil.