"Aşkın kanununu tahsil etmiştim kalbimin en doğusunda
İçimde yağmur duasına çıkmış birkaç köy
Birkaç köy sular altında.
Kalbimin doğusu,
Her resme güneş çizen bir çocuktu.
Gam yükünün kervanları yürürdü dudaklarımda
Kavruk ve çatlaktı dudaklarımın toprakları.
Ölümün ötesinde bir köy vardı
Orda, uzakta, kalbimin en doğusunda
Şimdi bana yalnızca
Dertli türkülere duyduğum karşılıksız aşk kaldı."
Didem Madak🌸
Bizim mahallenin insanları da arabaları da bellidir. Birbirine benzer. Hepsi yorgundur, emektardır, fakirlik kokarlar, boyaları dökülmüştür, saçları sakalları dağınıktır, eski modeldirler, iki elle tutarlar direksiyonu, direksiyon ekmek kapısıdır...
Siz hangi yağmanın peşindesiniz çocuklar
En karanlık köşelerinden mağaranın
Yeminler toplayacaksınız yakında
Önce şairleri vuran
Sonra yalancıları
Bir fırtınanın ardından
Teraziler, tutanaklar, tanıklar
simsiyah bulutlar geçiyordu göğümden
anlamak üzreydim Neron’un Roma’yı neden yaktığını
karanlık bir koridor açıldı önümde; anlayamadım
yenik düşmüş bir Napolyon kadar mutsuzdum aslında
intiharla buluşan Hitler kadar çaresiz
yakmak üzreydim ki bu şehri, hatıraların
sağnak bir yağmur gibi boşandı üzerime