Martı olmak ister miydiniz? Sanırım ben isterdim, yani eğer insan olmasaydım. Güneşle birlikte uyanıp gün boyunca denizin üzerinde süzülmek ve güzelim maviliklere goğru yükselmek, akşam olunca yuvaya geri dönmek sizce de harika olmaz mıydı?
Düşünüyorum da, şu hayat dediğimiz şeyin ne hoş ödülleri vardı; şuna buna hınç duymak, kin beslemek ne kadar yersizdi, dostluklar kurabilmek ve kafa dengi kişilerle birlikte olabilmek ne kadar gıpta edilecek bir durumdu...
Kendimle bir odada kalamayacak gibi hissediyordum; ya kaçıverirsem de o da kovalarsa beni ve oluverirsek kavga etmek için karşı karşıya gelen iki kedi gibi?