"Hobbit'in başlangıcına dair tek hatırladığım, çocuklu züğürt akademisyenlerin mecbur kaldığı yıllık bitirme sınavı okuma görevinin sonsuz bitkinliği içinde oturuyor oluşum.Boş bir kağıdın üzerine şu sözleri karaladım: 'Topraktaki bir oyukta bir hobbit yaşardı.' Bunu neden yaptığımı bilmiyordum, hala da bilmiyorum.Uzun süre bununla ilgili hiç bir şey yapmadım ve yıllarca Thror'un Haritasından daha ileri gidemedim. Ama 1930'un başlarında Hobbit halini aldı...