Güne kahveyle başladım ağzım kuru
Zihnim açık
Beyaz camda görüntüler hepsi o kadar dürüstki
Hayatımdan çok memnunun aşk biti aşk aptalıktır
Birde sigarayı bıraksam kimse tutamaz beni artık.
Kadın bir erkeğe varmaz ,kadın bir erkeğe verilmez ve bir erkek bir kızı almaz,(almak,vermek) bu tabirler kadını kıymetten düşüren ,ona ahkar (en hakir) mahiyeti veren şeylerdir ve her şeyden evvel bu zihniyeti kadınlarımız kafalarından çıkartmalıdırlar.Bilmedikleri bir iki cins birbirleriyle hayatlarını birleştirirken yuvaya getirdikleri aynı kıymete şeylerdir ve koca mal sahibi değil ortak,hayat ortağı demekti
Ah... Sabahattin Ali kalemin ,düşüncelerin ,yazıların beni derinden öyle bir sarıyor ki, 1930'lu yıllarda böyle düşüncelere sahip olmak...
Ne güzel insansın sen .Ruhun huzurla dolsun.