9/10
·512 syf.··
Beğendi
·
2025 154. kitabı
Merhabalar Bugün çok sevdiğim bir yazarın kaleme aldığı Aşiyan Virane ile geldim. Yıllar önce okumuştum. Şimdi tekrar okumak çok güzel geldi bana. " İnsan bir ölüme birde sevdaya böylesine yenik düşüyormuş. Bir ateş ancak başka bir ateşle bütünleşince büyüyormuş." Çok güzel bir mahalle kurgusu ikili yıllardır aynı mahallede ve yan yana komşular. Aileler zaten çok yakın aile dostları. Savaş Cebeci vatanına bayrağına aşık bir Türk askeri. Ah Savaş içimde verdiğim bilmem kaçıncı Savaş'sın. Gülfem hemen yan evin bir tanecik kızı. Üniversite öğrencisi cıvıl cıvıl birisi. Okadar cıvıl cıvıl ki yıllardır dibinde ki aşık adamı göremiyor. evet yanlış duymadınız Savaş'ım yıllardır aşık bizim kıza. Son zamanlarda Savaş'ın yaklaşım ve söylemlerinden anlıyor çok şükür. Ama bizim oğlan soğuk nevale. Gülfem yıllarca abi dediği adama içerisinde bir fizlizlenmeler başladı. Bir sorun varki Savaş'ın bir sevgilisi var ama amaç nedir. Savaş ve Gülfem ikilinin çekimleri çok güzel. Okumalara doyamadığım bir kitap gerçekten. "Sen benim evimsin Gülfem. " Dedi bir yemin gibi. " Şu teninin her karışını ezbere bildiğim, başkasının el sürmesine dahi izin vermeyeceğim vatanım. Benim tüm savaşlarım sana, senin uğruna sen buraya girdiğinden beri. " Dedi elimi kalbinin üzerine koyarak. "Başkasına böyle attıysa namerdim! " Dedi erkeksi gür sesiyle. "Bu can ki bu canana böylesine teslimken, buralar hep senin... Sen benim... " @humeyraao
1000Kitap
Aşiyan 1 - ViraneHümeyra · Dokuz Yayınları · 20211,540 okunma
Puan vermedi·544 syf.··
2025 18. kitabı
Herkese iyi hafta sonları dilerim canlarım bugün size severek okuduğum gençlik kurgusu ile geldim. İkincisi heyecanla bekliyorum. Her sayfasını merak okudum ay ne olmuş, nasıl olmuş diye diye bir baktım kitap bitmişti. 541 sayfa ama kendini okurturduğu icin nasıl bittiğini anlamıyorsunuz. Bu arada yazarın kalemi ile tanışma kitabım oldu. Gelelim konusuna, Onlar lisenin son sınıfında okuyan sekiz kişilik arkadaş grubuydular. İçlerinden birinin iyiliği için bir suç işlerler. Ve bu suç ölümle sonuçlanır. Bu olaydan sonra birinin hayali gerçek olurken diğeri suçu üstlenerek hapise girmek zorunda kalır. Diğerleri ise çil yavrusu gibi dağılırlar. Her biri başka şehire gider. Bir daha görüşmezler. Taaaa ki Nil biri ile çarpışına kadar. Yağız birilerinden kaçarken biri ile çarpışır çarptığı kişi yıllar evvel ki arkadaşı nil'dir. Ve Yağız nil'e bir teklifte bulunur. Eski dostlarını bulmak için yola çıkarlar. Ama unuttukları birsey vardı hiçbiri eskisi gibi değildi. Birbirlerini bulduklarında da sırlar, yalanlar, bir bir ortaya çıkar. BulBurada en çok üzüldüğüm Arden koral'dı hayatı mahvolmuştu. Herkes ile bağını koparmıştı. Arden'i bulduklarında onlar ile görüşmek istemez. Onlara hiç iyi davranmaz çok kızdım ama sonra okudukça haklı oldugu nedenleri olduğunu öğrendim ve hak verdin. Bu sekizli grupta en favorim Yağız 'dı tam fırlama derler yaa çok gülerek okudum. Bebeğim yağızım dediğimde okuyanlar anladı. Herkesi bulduklarında her şey normal iken biri onlara öyle bir teklif ile geliyor ki bakalım ne yapacaklar. Siz bu kitabı okurken ben ikinciyi beklemekteyim. Insan kendini nereye ait hissediyorsa orasıdır yuvası derler. Benim yuvam sizdiniz, benim annem de babam da sendin. Bu incileri benin için bile olsa dökmeyeceksin denedim mi ben sana. Kimse ne bir başkasıyla tamamlanacak
1000Kitap
Yaz UykusuZeynep Sey · Athica Yayınları · 2024396 okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
10/10
·124 syf.··
2025 10. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 18 Şubat 2025 23:37
ATAKAN AY SELENİZİM Merhaba #kitapsever dostlarım Bugün sizlere Atakan ay özenle yazılmış @x10kitap tarafından çıkan #selenizm eseri ile geldim. Öncelike kitabın kapak tasarımı görünce roman sanmistim ama öyle değilmiş. Deneme ve siirsel şeklinde kaleme almış. Kisa ama etkileyeci bir kitaptı. Bu arada kapak tasarımı çok güzel gözüküyor sizce öyle değil mi Kitabımızın akıcı, surukleyici ve kendine has bir üslupla yazılmış .Okurken hiç sıkılmadan hatta bolca altını çizdiğim kitaplardan biri oldu. Yazarımız duygulari o kadar samimi ve içtenlikle anlatmiski gerçekten kalbten gelen sözler olduğu anlıyorsunuz. Yazarımız Selen Hanıma duyduğu sevdayı, aşkı, özlemi, sevgiyi ,hayalleri ,umudu ,sitemleri , gözyaşı, kısaca Selen Cumhuriyeti farkli başlıklar altında okuyoruz. Her sayfasın o kadar güzel hissettirmiş ki o duyguları ama insan düşünmeden edemiyor hala böyle guzel seven adam var mı diye " Sen benim evimsin " " Kalbi sevgi yüklüydü , rotası mutluluk " "Avuç içi kadar yüreğinde dağ gibi merhametinle sevdim "
SelenizmAtakan Ay · X On Kitap · 052 okunma
Puan vermedi·144 syf.··
Beğendi
·
2024 115. kitabı
"Insanın kalbi bazen çok tehditkâr oluyor..." Eğer kitabı tek cümle ile anlat deseler sanırım bu alıntıyı seçerdim. Şimdiye kadar hiç dikkatimi çekmeyen bir kitaptı #tehditmektupları . Sonra @mahiryesildal altı çizili bir alıntı paylaştı. O birkaç satırda çok uzaklara gittim . Ve cidden en az sekiz kitapçıya girdim Izmir'de ve kitap yoktu. Ankara'ya dönerken yolda sipariş verdim... Neyse kavuştuk. Peki neden anlatıyorum tüm bunları? Hani hep deriz ya sana iyi gelecek kitaplar seni bulur diye öyle oldu... Askeri darbe sonrasında bir mahkeme salonunda mahkeme tutanakları, tehdit mektupları, bir sanığın günlüğü ve sevgiliye yazılmış mektuplar...Bazı gönderilmemiş mektuplar... Toplum vicdanını konu alıyor #kitap evet ama ben de kendimin uygarlığıyım... Yaşamım boyunca uğruna savaş verdiğim değerlerimle olabildiğince bütünüm... Benim, bizim vicdanımız olmasa toplum olur muydu? Aile, aşk, nefret, özlem, eksiklik, ön yargı, intikam, adalet ve hukuk kavramlarını düşündüren kitap çok sade bir anlatımla yakalıyor okurunu. Hele de gece okuyorsanız hiç bırakmıyor da .... Kitapta #aslıbiçen ; "İnsan bazı şeyleri sadece yazarken fark ediyor galiba, kendine bile söylemediği şeyleri..." diyor ya okurken de fark ediyor insan... En çok okurken belki de ... Evini, barkını düşünüyor. Aidiyet kavramının nasıl oluştuğunu da ... "Insan sadece sevgilisinin yanında evinde hissediyor kendini. Sen benim evimsin. Bana birine, bir şeye, ait olma hissi veren tek mahluk. İçindeyken tenin sınırlarının kaybolduğu bir nokta var, ruhların birbirine karıştığı, şimdinin büyüyüp geçmişi ve geleceği sildiği. Sevişirken ölen hiç kimse âşık değildir bence." Bu alıntıyı görünce merak ettim kitabı; "Sana sevgilim diyorum ama o muhteşem "m" ne kadar benim yapıyor seni? Bana ait misin gerçekten? Bu
Tehdit MektuplarıAslı Biçen · Metis Yayıncılık · 2021158 okunma
Puan vermedi·336 syf.··
Beğendi
·
2024 17. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 22 Şubat 2024 13:43
#alıntı . Sen olmadan buradaki hiçbir şeyin değeri yok. Sen benim evimsin… Onlar, dünyayı kurtarmak için seni seve seve feda ederler. Ancak ben etmezdim. Cehennemde yanımda olacağını bilseydim, burada tek bir nefes dahi almazdım. . İlk kitap Cadılar Meclisi’nin sonu,her ne kadar tahmin etsem de beni bir tık dumura uğratmıştı. Bu kitap daha sakin geçer diyordum ki,kitaba başlamamla adeta yazarın kötü kadın kahkahasını duydum. Çünkü ilk kitapta şaşırdıklarımız, kesinlikle şaşıracağımız şeylerin teminatıymış. . İlk kitabın sonunda Gray’in gerçek kimliğini öğrenmiştik. Meclis dağıtılmış ve şeytanlar yeryüzüne gelmişti. İkinci kitap,ilk kitabın kaldığı yerden devam ediyor. Willow,yeni statüsüne ve yeteneklerine alışmaya çalışırken,almaya yeminli olduğu intikamını unutmuyor. Gray’in ,Willow’a olan içten sevgisi de,bu intikam yeminini asla unutturmuyor Willow’a. Meclis’ten geriye kalan cadılarla yaptığı plan sayesinde Gray’den sonsuza dek kurtulacağına inansa da , Gray’in bildiği gerçekler işini sekteye uğratıyor. Bir de asla hesaba katmadığı aşk. . Bu kitapta Gray’i daha iyi tanıyor ve amaçlarını daha iyi anlıyoruz. Ben Gray’i tanıdıkça kesinlikle onu daha çok sevdim ve daha çok hak verdim. Ama keşke bu kadar gizemli olmasaydın be yiğidim. Böylece Willow da ,aralarında aralarında gelişen ilişkiye bu kadar direnmezdi. Kitapta sırlar açığa çıkıyor ama hiç merak etmeyin. Bir o kadar da yeni sır ekleniyor. Kitapta Willow’un gözyaşları içinde yapmak zorunda kaldığı kötü bir yer vardı. Beni kalbimden vurdu o sahne. Keşke burda uzun uzun anlatabilsem. O sahnede keşke dedim benim de bir Gray’im olsa. Nefretten aşka,iblisler,cadılar ve bolca gizem. Bir fantastik hikayede olması gereken ne varsa fazlasıyla mevcut bu seride arkadaşlar. Türü sevenler kesinlikle şans vermeli
LanetliHarper L. Woods · Pukka Yayınları · 2024434 okunma
8/10
·416 syf.··
2023 72. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 27 Temmuz 2023 00:05
Selam millet Lal serisinin birinci kitabı ile geldim Gül semur ile birlikte okuduk Arkadaşlarınızla birlikte aynı kitabı okumayı seviyor musunuz? Kitabın Konusuna Gelecek Olursak • Cemre, ailesini kaybettikten sonra amcasının yanında yaşamaktadır. • Tabii yaşamak denilirse • Hem maddi hem manevi açıdan oldukça kötü durumda • Maddi yöne bahane ederek okulundan uzaklaştırılır ve emanetsin bize diyerek zorla evlendirilmeye çalışılır • Amcasına iş bulmak için yalvarması üzerine bir yalıya giderler ve yalıda cenaze vardr • Son ümidi tükendiği anda ise yalının sahibi Kuvars Demirhan çıkar karşısına • Evde yatılı olarak çalışmasını kabul eder ve tüm yollar kesişir Kitabın Yorumuna Gelecek Olursak • Puanım 8 • Yazarın kalemi akıcıydı • Serinin devamında ne olacağını merak ediyorum • Her iki karakter beni baya sinir etmiş olabilir • Az bir durun açık açık konuşun ne olacak diye tüm kitap boyunca kendimi yedim bitirdim • Cemre’nin konuşamama durumu için Kuvars’ın işaret dile öğrenmesi >>>> • Cemre’nin başına gelmeyen kalmadı desem yeridir Kuvarscığım nereden yeteceğini şaşırdı Sizlere alıntı bırakarak kaçıyorum #alıntı "Bu aralar neden her yerde sadece sen varsın?" Bu soruyu bana sormaktan çok kendine soruyormuş gibiydi ama sarhoş olduğu için ciddiye almadım. Ciddiye alınır bir tarafı yoktu zaten, ben sadece onun ev işlerini yapan yardımcısıydım. "Eskiden böyle değildi. Şimdi gözümü kapatıyorum sen, gece sen, gündüz sen, ay sen, güneş sen, her yerde sen; tüm varlığıma sızmışsın..." Alnını alnıma dayadı. "Ne ara böyle oldu, ne ara böyle sindin içime?"
Lal - UmutlarDilek Tarıncı · Ephesus Yayınları · 2023576 okunma