Açılır bahtımız bir gün
Böyle battıkça batmaz ya
Sebepler halk eder Hâlik
Kerem bâbın kapatmaz ya
Benim Hakk'a münâcâtım
Değildir rızk için haşa!
Hüdâ Rezzak-ı âlemdir
Rızıksız kul yaratmaz ya...
[Erzurumlu İbrahim Hakkı]
İhtiyacım olan yegâne şey birazcık uyku ve dünya üzerinde kimsenin beni bulamayacağı ıssız bir yer bulup bir süre yalnız kalmaktı.. Ama buna izin vermiyorlardı..