Ortak değerlerin yerini, herkesin kendini normlarını ve değerlerini kendi bildiğince yaratma çabalarının alması, birbirimizi anlamamızı ve birbirimize ulaşabilmemizi gitgide zorlaştırıyor.
Ölmekten korkmamızın temelinde dünyamızı kaybetme korkusu bulunur, çünkü insan ve dünyası bir bütündür. (...) Yabancılaşma ağır bir duygu çünkü dünyasından kopma süreci bir kez üzerine çökmeye başladığında, insanın dünyası ile yeniden buluşması mümkün olmayabilir.