10/10
·456 syf.··
Beğendi
·
2026 11. kitabı
Daha önce birçok -modern gün/romantik&fantastik- Türk yazar okumuş biri olarak diyorum ki, bu açık ara en iyisiydi. Bir yandan kendi kitabını yazmaya çalışan ve çok araştıran biri olarak söyleyebilirim ki üzerine çok düşünülmüş ve emek harcanmış bir kitap. NYC Times bestseller fantastik kitaplarıyla çok rahat bir şekilde kıyaslanabılecek kalitede bir hikaye. Acilen ingilizceye çevrilip Avrupa ve Amerika'da da basılmalı; bizi harika bir şekilde temsil edeceğine eminim. Okuduğum kitapları degerlendirirken şu konular üzerinden değerlendirmeye çalışıyorum: 1-Yazımı Her şey çok dengeliydi. Cümleler çok akıcıydı. İç monologlar, betimlemeler, diyaloglar çok iyi dengelenmişti. Gereksiz tekrar ya da ağırlık yoktu. Fantastik bir roman için ideal bir yazımı vardı. 2-Karakterler Karakterlerin bu kadar iyi düşünülmüş ve derin olması beni çok memnun etti. En dikkat ettiğim şeylerden biri karakter derinliği, kendimle bağdaştırabileceğim karakterler olması. Ana karakter Elbis, okuduğum en eğlenceli, en güldüren, zihninde olmaktan en keyif aldığım karakter olabilir. Azel, yaralı Azel Bülbül'üm. O kadar sevdim ki seni. Lenora ve Viktor ayrı güzellikteki karakterler. Kitana ise gizemli ve inanılmaz tatlı tilkimiz. Tüm karakterler eksiksiz bir şekilde ete kemige bürünebilecek karakterlerdi. 3-Tempo Tempo çok iyiydi. Gereksiz bir sahne/bölüm yoktu. Her olay başka bir şeye hizmet edebiliyordu. Hiç sıkmadı ve elimden bıraksam bile geri dönmek için can atıp durdum. 4-Hikaye Hikaye Elbis'in etrafinda dönüyor. Hayatı isteğinin tersine çok sıkıcı. Geçmişini bilmiyor, bir anda kendini garip bir yerde buluyor ve yeni dünyayı keşfederken bir gizemi de çözmeye çalışıyor. Beni çok tatmin etti. Ters köşelerin geldiğini göremeden çarpıverdi. Normalde kolay tahmin ederim ters köşeleri ama burada
Kaos TanrısıD. S. Yon · İndigo Kitap · 202616 okunma
Eee Birader, Sonra?
8/10
·868 syf.··
2025 18. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 10 Eylül 2025 00:00
Birinci kitabımızda; sıradan bir hayat süren İngiliz Arthur Dent, bir gün evinin yıkılacağını öğrenir. Aynı gün Dünya da galaktik bir otoyol inşaatı için yok edilir :D Arthur son anda yakın arkadaşı Ford tarafından kurtarılır. Ford aslında uzaylıdır ve galaksiyi gezen bir gezgindir. İkili uzay gemilerine otostop çekerek galakside yolculuğa çıkar. Derin Düşünce bilgisayarı, (spoiler alert) Dünya'nın aslında dev bir biyolojik bilgisayar olduğu gerçeği gibi absürt şeylerle karşılaşırlar. Bürokrasi, insanın anlam arayışı ve evrenin büyüklüğü yanında insanın acizliği gibi konularla dalga geçer. Bence serinin okuması en zevkli kitaplarından biriydi. Hayatınızda hiç bilimkurgu-komedi okumadıysanız girmeniz zor çıkmanız daha zor olacak muhtemelen bir iştahla ikinci kitaba başlayacaksınız. İkinci kitabımızda ise maceralar devam eder. Zamanda yolculuk teması işlenir. Bence zamanda yolculuk temasını en absürt, en eğlenceli ve en okunaklı işleyen kitaplardan birisi. Burada da kitabımız zaman yolculuğundan yola çıkarak zamanın anlamsızlığıyla, özgür iradeyle ve kaderle dalga geçer. Bu kitabı da bir iştahla bitirebileceğinizi düşünüyorum. Üçüncü kitap.. Maalesef serinin karanlıklaşmaya başladığı kitap. Douglas Adams'ın bu kitapla birlikte depresyona girip seriyi 180 derece döndürdüğü söylenir. Yine mizah ağırlıklıdır ama daha alaycı ve karamsar temalar girmeye başlıyor. Kitabın içeriğinden pek bahsedemeyeceğim fazla spoiler olur fakat savaş teması üzerinden ilerleniyor. Bu kitap, savaşın anlamsızlığı ve yabancı düşmanlığı gibi konuları ele alıyor. Dördüncü kitabımız bence serinin çok daha sakin, melankolik ve en kişisel kitabı. Karakterimiz bir şekilde yok olmuş Dünya'ya geri döner ve gezegenin yeniden var olduğunu keşfeder. Birkaç gizemli olay araştırılır.
1000Kitap
Otostopçunun Galaksi Rehberi (5 Kitap Bir Arada)Douglas Adams · Alfa Yayıncılık · 20214,518 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
10/10
·312 syf.··
2020 15. kitabı
·
14 günde okudu
·
Okunma: 01 Mayıs 2020 23:45
Yalom' un ilk okuduğum kitabı "Nietzsche Ağladığında" romanıydı, kitap beni çok etkiledi ve sonrasında yazarın birçok kitabını okudum. Aslında ara ara kitaplarını tekrar tekrar okurum...Bu kitabını da ikinci kez okuduktan sonra incelemesini yazmak istedim. “Aşkın Celladı” birbirinden bağımsız 10 adet psikoterapi öykülerinden oluşuyor. Kitaba adını veren Aşkın Celladı adlı hikâye ise;( Yalom Thelma'nın platonik aşkıyla ilgili anlattıklarını dinleyince, hastasının bazı şeyleri yanlış değerlendiğini anlayıp bu aşkın celladı olacağım diyor.) Thelma'nın kendisini istemeyen yaşça ondan çok küçük bir adama yıllarca saplantılı biçimde bağlı kalmasını anlatıyor. Aslında mesele aşk gibi görünse de Yalom şunu fark ediyor, kadın o adamı değil, onun üzerinden hissettiği “değerli olma” duygusunu bırakamıyor, adam ondan küçük olduğu için kendini onunlayken daha genç ve ölüme daha uzak hissediyor. İnsan bazen sevdiği kişiye değil, o kişinin içinde uyandırdığı hayale bağımlı oluyor. Yalom’un Thelma'nın hikayesindeki tespiti ise; bazı insanlar acı çekse bile o bağı bırakmak istemiyor çünkü boşlukla yüzleşmek daha korkutucu geliyor. Yalom bu kitabında yalnızlık, ölüm korkusu, yaşlanma,terk edilme,anlam arayışı,insanın kendinden kaçması gibi konuları ele alıyor.. Kitabın çarpıcı yönlerinden biri ise okuyucunun sadece danışanları değil, terapistin kendisini de analiz etmesi . Çünkü Yalom bazen danışanlarından etkileniyor, bazen sinir oluyor, bazen kendi geçmişiyle yüzleşiyor. Bu yüzden kitap iki yönlü ilerliyor. Bence Yalom' um okuyucuya da terapi yapma gibi bir özelliği var. Kitap ilerledikçe sanki terapist koltuğunda kendim oturuyormuş gibi bir hissettim. İnsan okudukça kendini de sorguluyor. Irvin D. Yalom psikoterapist ve psikanaliz bir doktor olarak, insan ruhunu
Aşkın Celladı ve Diğer Psikoterapi ÖyküleriIrvin D. Yalom · Remzi Kitabevi · 20199,4bin okunma
Puan vermedi·400 syf.··
Beğendi
·
2026 99. kitabı
"Yol benim, benim uzandığım noktaları anlamlı kılan sensin." Nos uzun zamandır hayatlarında eksiktir Marlo ve Eira'nın. Eira için Nos'un yokluğu artık dayanılmaz bir hâl almıştır. Bir yandan gemideki yaşama alışmaya çalışırken diğer yandan özlemle mücadele eden ikilimizi bekleyen sürpriz birisi vardır. Serinin maalesef son kitabı kendisi. Böylelikle Gümüş Yürek evreniyle vedalaşmış oluyorum. Aşırı ama aşırı özleyeceğim bir evren. Her bir karakteri ayrı özleyeceğim. Ayrıca ikinci kitapta sevemediğim Bast ve Maça'yı burada çok sevdim. Onları da ayrıca özleyeceğim. Ev gibi olur ya bazı kitaplar. Size ev gibi hissettirir. Öyle bir kitap serisiydi. Kesinlikle kütüphaneye eklemelisiniz. İyi ki yazar bu seriyi yazmış. Kalemine sağlık. Gümüş Yürek 3
Gümüş Yürek 3D. N. Archeron · Guardian Yayınları · 2025301 okunma
7/10
·432 syf.··
2026 52. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 12 Mayıs 2026 22:58
Bu kadar güçlü bir kitap beklemiyordum :) Gerçekten beni fazlasıyla şaşırttı. Beni bilen bilir ithaki yayınlarına karşı bir antipatim var ve kolay kolay okumam :d Bu kitabı da bir kitapçıda sırf kapağına tutuldum diye araştırıp listeme eklemiştim:) Ve sonunda okuma fırsatım oldu:) İyi ki de okudum ama Keyne karakteri unutulmazlarım arasında yerini aldı:) Öncelikle yazara seri yapmayıp her şeyi tek bir kitapta bitirdiği için teşekkür ederim. Gerçekten bunu güzel bir şekilde başarmış:) Yazdığı karakterler fazlasıyla güçlüydü. Evren kesinlikle mükemmeldi. Betimlemeler bana göre boğucu değildi. Fantastik kısmına zaten bayıldım. Tabi bu kadar sevip neden 7 puan diye de sorulabilir:d Şöyle ki kitabın ortası biraz fazla uzatılmış gibi geldi bana. Özellikle de Riva(üç kız kardeşin en büyüğü ve en akıllısı sözzzdee) karakterine karşı bir kin beslediğim ve asla sonunun böyle olmasını istemediğim için. Sinne(bu da en şımarığı ve en küçükleri) karakterinide her ne kadar başta öldürmek istesem de onunda böyle bir sonu olmamalıydı ya:( Anne ve Gildas karakterleri kesinlikle kitabın başından beri ölmelerini istiyordum. Ama yazar ne istediysem bana vermedi :d Yine de bu kitabın kötü olduğu anlamına gelmiyor:) Büyüleri ve dramı sevenlere kesinlikle tavsiye edebilirim:)
1000Kitap
Kız Kardeş ŞarkısıLucy Holland · İthaki Yayınları · 2024145 okunma
10/10
·344 syf.··
Beğendi
·
2026 10. kitabı
·
30 günde okudu
·
Okunma: 10 Mayıs 2026 02:14
Herkese Selaamm! 🩷 Görünenler, görünmeyenlerin bir görüntüsüdür. (Anaksagoras) Sözüyle başlamak istiyorum; Kitap hakkındaki şahsi yorumum: Geçmiş tarihlerden itibaren günümüze kadar hep bir merak içindedir insanoğlu... Din ve Tanrı kavramları, varoluş amacı ve doğa konuları ise bu merak olgusunun başını çekmektedirler. Antik Mısır'dan, Mayalara, Antik Yunan'dan, Perslere ve daha birçok kadim medeniyetlere kadar, o medeniyetlerin  ileri gelen düşünürleri tarafından sürekli ele alınmış ve geniş tahliller doğrultusunda incelenmişlerdir. Bunun, en derin analizlere tâbi tutulduğu en bilinen dönemler ise Antik Yunan dönemleri ve ünlü Filozoflarıdır. Anaksimandros, Anaksimenes, Ksenophanes, Platon, Sokrates ve daha birçok ünlü filozoflar / Doğa Filozofları / Stoacılar / Orpheusçular tarafından kâh okullarda ( Örn: Elea Okulu) öğretilmiş, kâh çeşitli kaynaklarca (Örn: Katharmoi) kalema alınmıştır. Fakat anlaşılmak istenen Filozoflar, kendi dönemlerinin farklı düşünürleri tarafından birçok kez fikir uyuşmazlıklarına düşmüşlerdir. Oysa ki o dönemlerde hem Politeizm (Çok Tanrılı) hem de Monoteizm (Tek Tanrılı) birbirinden farkli dini görüşler, ekoller, ideolojiler ve tüm bunların yanı sıra birbirinden farklı argümanlar kol geziyordu. Bir takım Filozoflar Tanrı"lar" derken, bir takım Filozoflar ise "Tek bir yaratıcı" olması gerektiğini savunuyorlardı. Tüm bunların yanı sıra, meydana gelen doğa olaylarının, Tanrıların insanlara verdiği ikazlar olduğunu savunup saygılarında kusur etmiyorlardı. Teolojik ve Kozmogonik olarak Apeiron (sınırsızlık) kavramını devreye soktuktan sonra, bazı filozoflar bu ekolü benimseyip "Evet Evren sınırsız ise onu var eden mutlak bir güç olmalı" görüşünü savunup, "o mutlak güç ise Sonsuz olmalı" görüşüne sıkı sıkıya sarılmaya başladılar. Tıpkı
İlk Yunan Filozoflarında Tanrı DüşüncesiWerner Jaeger · Minotor Kitap · 202468 okunma