Beyza

Beyza
@exhaustednight
“Evet! Hep paradır mesele. Bu kapı ne zaman vurulsa, para için vurulur. Hep dilemişimdir, ne olur bir kere de kapıyı açınca başka bir niyetle gelmiş biri çıksa karşıma. Düşünüp de ufak bir armağan getiren biri örneğin. Hani azıcık yemiş ya da birkaç fındık fıstık, getirecek şey mi yok şu güz vakti. Belki de birkaç sap çiçek. Ya da biri sırf öyle uğrayıp bir candan ‘Tanrı’nın selamı üzerinizde olsun, Peder Terrier, güzel bir gün dilerim size!’ diyecek olsa. Ama o günü göremeyeceğim galiba. Dilenci değilse satıcıdır, satıcı değilse zanaatkâr, sadaka istemiyorsa, çıkardığı hesabı verir insanın eline.”
Sayfa 15·Kitabı okudu
Reklam

Beyza

, bir kitap okudu
Puan vermedi·128 syf.·
18 günde okudu
·
Okunma: 07 Eylül 2020 22:23
·
2020 15. kitabı
Anton Çehov
6.6/10 · 9,8bin okunma
İRİNA İvan Romanıç, sevgili İvan Romanıç! ÇEBUTIKİN Ne var yavrum, ruhumun neşesi, ne var? İRİNA Söyler misiniz bana, neden böylesine mutluyum bugün? Sanki bir yelkenlideyim, üstümde engin, mavi bir gökyüzü uzanıyor... iri, beyaz kuşlar uçuşuyor... Nedir bu? ÇEBUTIKİN (İrina’nın ellerini incelikle öperek) Beyaz kuşum benim... İRİNA Bu sabah uyandım, kalkıp yüzümü yıkadım ve birden, bu dünyada her şey apaydınlık göründü bana... Nasıl yaşamak gerektiğini biliyorum artık. Sevgili İvan Romanıç, her şeyi biliyorum. İnsan emek harcamalıdır. Kim olursa olsun, öylesine çalışmalıdır ki terler aksın yüzünden. Yaşamın anlamı, amacı, mutluluk, coşku, sevinç, bundadır sadece...