büş

büş
@ezeldenebede
bir ihtilâl daha var
Egemen güce sahip halk, iyi yapabildiği her şeyi kendi başına yapmalıdır. İyi yapamadıklarını ise, bakanları aracılığıyla yaptırmalıdır.
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Kanunlar uygulandıkları halkla öyle özdeşleşmelidir ki, bir ulusun kanunlarının başka bir ulusa uygun düşmesi ancak çok büyük bir tesadüf olabilir.
Doğaya en uygun yönetim şeklinin, söz konusu şekilde yönetilecek halkın tabiatına en uygun düzenlemeye sahip yönetim şekli olduğunu söylemek daha yerinde olacaktır.
İnsanlar toplum içinde bir araya geldikleri anda, zayıflık duygusunu kaybederler. Aralarındaki eşitlik yok olur, savaş durumu başlar.
Hakikate ancak onu yine elden kaçırmak için ulaşıyordum.