“Kapitalist kazancın durmadan çoğalan fazlalıkları, yabancı ülkelere bazen borç, bazen teşebbüs biçiminde yatırıldı. Dünya milletleri iki zıt kutba ayrıldılar : Borç verenler, borçlular. Parayı dağıtan, milletlerarası sermayenin temsilcisi üç beş banka.”
<< Ve Şeytan, âdemoğlunu yüksek bir tepeye çıkardı. Arzın bütün ihtişamını gösterdi ona. “Bu ülkeler benim” dedi. “Onları dilediğime bağışlayabilirim. Bana secde et, bu nimetlerin hepsi senin”>> Adem(as.) İblis’e boyun eğmedi ama çağımızın insanları secde ettiler.