neden zaten çıkacağım bu yolculuğu ben durdurmak istiyorum, neden ben de ötekiler gibi bu yolculuğa kendi rızamla çıkmıyorum, diye düşünürdüm; uyanış sırasındaki o zahmet neden, ölmemek istemek neden, niçin? elbette bugün bile sık sık pes etmek daha mı iyi olurdu acaba diye kendi kendime sorduğum olur, çünkü pes etseydim çok kısa zamanda kendi yolumu tutturur, bir iki hafta içinde ölürdüm, bundan eminim.