Kant 'a göre karakterimizi dünyada seçiyoruz ve seçimimizden geri dönüş yok zaman ve mekan dünyasına bir kez indiğimizde karakterlerimiz ve dolayısıyla iradelerimiz ufacık bir şekilde bile bir değişime uğramadan olduğu gibi kalırlar..
Sadece özgür olduğumuza inanarak özgürlüğümüzün sınırlarını asla bilemeyiz, bu yüzden bu görüş yararlı olmasından çok aslında doğrudur .Sert bir mücadeleyle özgürlüğümüzü kazanmadığımız sürece asla özgür olamayacağımız son derece aşikardır."