"Dünyayla Baudelaire arasında, bizim koyduğumuz mesafeden farklı bir ilk mesafe var: Her zaman onunla nesnelerin arasına, aynı sıcak hava dalgası gibi, yaz gibi biraz nemli, biraz fazlaca hayran bir sis giriyor." Şiirsel bakış açısıyla gündelik bakış açısı arasındaki fark bundan daha iyi ve daha açık anlatılamazdı.
Rene Char şöyle yazıyor: "Bütün egemenliğini kullanarak gözlerini kapatmayan insan, bakılmaya değer olanları göremeyecektir". Sartre ise bu konuda şunları söylüyor:· " ... artık ağacı ya da evi görmekten bıktık. Onların seyrine dalıp kendimizi unutuyoruz.
Ben insanoğlunun, kaçınılmaz olarak kendine karşı olduğuna inanıyorum .. ve kendini mahkum etmeyen insanın, hiçbir şekilde kendini tanıyıp sonuna kadar sevemeyeceğine...