Aydınlıkta yürüyeceğini sandığın bir yolun kararması, aslında hepimizin hayatlarının özeti bu değil de nedir? Hiçbir şeyin umduğun gibi olmaması, hiçbir şeyin hayal ettiğin gibi olmaması, hatta ve hatta her şeyin hayal ettiğinden çok daha kötü olması ama senin dışarıya gülümsemen... Hiç yaşadın mı bunu? Kazanacağımızı sandığımız sınavlar, seçileceğimizi sandığımız işler, sevileceğinizi sandığımız insanlar, mutlu olacağımızı sandığımız şehirler, evler, koltuklar...
Sen bir çığlık atarsın, dünya bir fısıltı duyar. Sen tüm çabanla koşup bir yerlerden kaçmaya, bir yerlere varmaya çalışırsın, dünya kıpırdadığını görmez...