Tarif edilmez güllerin yansıması güzel gözlü sevgilim; kolay olmayacak. Ah, etrafta bu denli sevgili aynı zamanda acımasız yürekli insanlar olduğu sürece kolay olmayacak. Küçük bir kasaba olan ellerim koca bir uygarlık olan ellerin ile birleştiğinde iğrenecekler bizden. Dokununca okyanus tenine ben, silecekler bizi. Alev alev dudaklarım cehennemi andıran dudakların ile dahada harlanınca, günahkar diyecekler bize. Sevdik diye günahkâr olacağız cümle aleme. Varsın olalım, varsın iğrensinler bizden, silsinler bizi çivisi çıkmış bu dünyadan. Kötü desinler deli gibi aşık bu iki adama. Fakat gün yıldızım, almasınlar seni benden. Beni etmesinler medeniyetim olan senden. Yalvarırım göğsümden sökmesinler varlığını... Ah benim gözleri duman duman bakan sevgilim; almazlar değil mi seni benden? Bedbaht etmezler değil mi kasabamı?
Ah tüm sevabım sen iken bizi günahkâr eden, bu yürekleri taş olmuş insanlar pür bir acıya mahkûm etmezler değilmi bizi?
Kolay olmayacak; sorusu bile bu denli bir tiksinti oluşturuyorsa benliğimde, hiçte kolay olmayacak!
Lakin değecek sevgilim. Seni sevmek bir ömre değecek...
~V