Aşkın Secdesi Kerbela serisinin üçüncü kitabını okuyarak seriyi tamamladım bugün bu kitapta yazarımız Yezidin sarayından kovulan Ehlibeytin Medineye olan yolculuğu anlatılmış.Kırk gündür zalimlerin karşısında dikilen Seyidde Zeynep Kerbelaya geldiği zaman hüznüne yenik düşecektir.
Nice yollardan Şehitler Sultanının başucuna değin gelmişken sonunda beli mi kırılmıştı? Hüseyin'in kabrini izlerken iki büklümdü gayri. Kırk gündür saraylar, ordular titreten azamet dolu kadın gitmiş. Tüm hüznünü en nazlısıyla paylaşmak isteyen mahzun bir nefes gelivermişti.
"Ey Babam Oğlu, dinle beni!.." diyordu: "Âhıma yol verip ağlasaydım; gökten yağmur misali yıldız inerdi. Yusuf'a zindan kuyular gözyaşlarımla dolardı. Ama mazlum gönüller titremesin diye bir dem bile ağlamadım Can Hüseyin...
İmam Seccâd, yoldaşının hislerine vakıf mıydı? Koluna girmişti. Ona Kufeli yârenlerinin kabirlerini gösterecekti. Hepsi de Ali-i Muhammed'le birlikte oldukları için kendi hemşerileri tarafından şehid edilmişlerdi. Kimiyle beş on günlük yoldaşlıkları olabilmişti, kimiyle çok daha da az. Hürr bin Yezid'in kabri başına geldiklerinde eliyle işaret ederek; “Şurada yatan şehidi hiç düşündün mü?" deyiverdi.
"Bizi kuşatan askerlerin komutanıydı o. Bizimle savaşmaya gelmişti. Ama başkalarının menfaatleri için kendi âhiretini satmayı kabullenmedi. Oysa ne ezberinde üç beş sûre vardı, ne de Ceddim Resûlullah'ı görüp Ondan bir şeyler öğrenebilmişti.Dedemi de tanımıyordu, amcamı da...
Binlerce kılıç bizi doğramaya hazır halde kınlarından çı karılmışken gelip İmam Hüseyin'e biat etti. Bu biatle bir saat bile yaşayamadan lime lime doğrandı. Ve şehidlerimizden biri oldu. İsmiyle müsemma hürlerden biri..."
Evet!..
Hürr, Kitaba dair tâlimden nasipsizdi. İlmi olmayan, buna bağlı tefekkürler geliştirememiş bir insandı. Ama
Aşkın SecdesiAhmet Turgut · Kapı Yayınları · 2013354 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bugün herkes Muaviyeyi ve oğlu Yezidi zalim,bedbaht bir insan olarak bilir peki Yezidinoğlu 2.Muaviyenin babasının karşısına dikilip sen adaletsizsin zulüm yapıyorsun dediğini biliyormuydunuz?O baba ve dededen ne kadar merhametli olduğunu kim beklerdi ki? Bu yüzden okumak şart ❗
Çoğumuz Hz.Mevlananın sözlerini anlamlı bulduğumuzdan sözlerini kullanırız.Oysa Mevlana hazretlerinin hayatını bilmeyiz, hayatını bilmeden sözlerinin paylaşılması pek bir etki uyandırmaz ama o sözlerin nasıl manevi ruhla yazıldığını bilsek daha farklı olabilir diye düşünüyorum.
Sizin bu konu hakkında ki düşünceleriniz nelerdir?
#edebiyat #tasavvuf