Kemal Tahir'in okuduğum ilk kitabı Devlet Ana. Osmanlı Devleti kurulmadan hemen önceki iktidar boşluğu yıllarını bu durumun o topraklarda yaşayanlara yaşattıklarını bir hikaye çerçevesinde anlatmış yazar. Bunu yaparken zamanın konuşmalarını kullanılan kalıp ve deyişleri ustalıkla kullanmış.