Sevilmek, gerçekten sevilmek nasıl büyük bir yorgunluktur! Başkasının heyecanlarının yükü haline gelmek nasıl bir yorgunluktur! ... Nasıl da yorucudur varlığımızın bir başkasının duygularıyla olan ilişkisinin esiri olduğunu hissetmek! Öyle ya da böyle, ister istemez bir şey hissetmek, gerçekte tam bir karşılık bile bulmaksızın, biraz da olsa sevmek zorunda olmak nasıl bir yorgunluktur!
1960'ların psikedelik uyuşturucu deneyleri, muhteşem bir yan ürün ortaya çıkardı - pagan bir doğa aşkı, insanı merkezine alan yapay felsefelerden hippilere özgü bir yabancılaşma hissi. Ekoloji hareketi varoluşunu, yalın ayak asit-paganın doğaya duyduğu ilgiye borçludur, bu açık değil mi?