azra

Irkçılığı eleştirirken ırkçılığa başvurmak mı?
2/10
·400 syf.··
2019 21. kitabı
Çok kolay bir şeyleri beğenebilen biri olmasam da okuduğum her şeyin ben de bir parçasından bir anlam yakalamaya çalışırım. O güzel yanı ile hatırlar ve beğenimi buna yoğarım. Ama bu kitap benim için tam anlamıyla hayal kırıklığından başka bir şey değildi. Sırf bu yüzden "Belki ben yanlış anlamışımdır." düşüncesiyle filmini de izledim fakat farklı bir sonuç alamadım. Çok iyi hatırlıyorum matematik hocamız bizden bir özet ve yorum çıkarmamızı istemişti. Kitaba olan sinirimi öyle bir kusmuşum ki "Daha önce böyle bir yorum okumadım." demişti. Ciddi bir hayal kırıklığıydı bu kitap benim için... Kitabı peki bu kadar beğenmememin nedeni ne? Irkçılığa karşı olan bir kitapta ironik bir şekilde ırkçılığı eleştirmek adına ırkçılığa başvurulmasıydı. Saçma ve bir o kadar da ironik bir durumdu. "Ciddi misiniz siz?" diyip kahkaha atmak isterken bir yandan da durduramadığım bir üzüntü içindeydim. Toplumsal bir sorun haline gelmiş, pek çok insanın da aynı zamanda ön yargılı olduğu bu konu hakkında zaten insanların fikirlerini zar zor değiştirirken akıllarını daha da karıştırıp ırkçılık ve siyahiler üzerine çektiğiniz tepkiden dolayı sizi tebrik ederim bir konu ancak bu kadar rezil bir şekilde savunulabilirdi. Haklıyken haksız duruma düşmüşsünüz. Umarım ki ırçılık hakkında bilinçlenmek isteyen biri alıpta bu kitabı okumaz. Bu ırkçılığı eleştiren(!) kitabımız siyahilere daha fazla nefret çekmekten başka bir işe yaramıyor. 2 puanlık kısmı vermemin tek nedeni ise kitaptaki baş karakterimizin küçük erkek kardeşi ve babasını yakalayan polis arasında geçen olaydı. Küçük bir çocuğun ailesini korumak adına ne kadar ileri gidebileceğini gösteriyordu ve bende kitabın en ve tek güzel kısmıydı diyebilirim. Onun dışında hayal kırıklığıydı diyebilirim. Gerçekten çok pişmanım. Hayır daha çok
Düşünce
Sessiz Kalma!Angie Thomas · Yabancı Yayınları · 2017722 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.

azra

, bir kitap okudu
9/10
·126 syf.·
Beğendi
·
2021 1. kitabı
Johann Wolfgang Von Goethe
7.5/10 · 150,2bin okunma

azra

, bir kitap okudu
7/10
·192 syf.·
2020 7. kitabı
·
Paulo Coelho
8.3/10 · 246,9bin okunma
Suratlarına gülücükler yapılmıştı yağlıboyayla. Verniklenmişti üstelik, hiç bozulmuyordu.
Sayfa 158·Kitabı okudu