Orwell'ın korktuğu şey kitapları yasaklayacak kişilerdi. Huxley'in korktuğu şeyse kitap yasaklamak için bir sebebin kalmayacak olmasıydı(...)1984'te Huxley insanların acı verilerek kontrol edildiğini eklemişti.Cesur Yeni Dünya'da ise zevk verilerek kontrol ediliyorlardı. Kısaca Orwell nefret ettiğimiz şeylerin bizi yok edeceğinden korkuyordu. Huxley ise sevdiğimiz şeylerin bizi yok edeceğinden.