Canları yandığında, çoğu erkek kırgın olmaktan çok öfkeden çılgına döner. Aslında ağlamalıdırlar ama bunun yerine öfke patlaması yaşarlar. Bunun nedeni belki de normal ağlama tepkisinin onlara uygun olmamasıdır. Neden? Çünkü
"Erkekler ağlamaz" lafına inanırlar. Birçok kültür, erkekliğin metanetle aynı anlama geldigini düşünür. Örneğin, gazeteler trajik bir olayda bir adamın "utanmadan" ağladığını yazabilir. Bir adam canı yandığında neden ağlamaktan utansin ki?