Kitabın konusu ada olunca ister istemez bir macera, bir hoşnutluk oluyor insanda. Nitekim kitaba da öyle başladım. Çocukların ada üzerinde verdikleri mücadele, çocuk dahi olsa hırs, üstünlük, baskı kurma düşüncelerini yansıtması açısından hoş bir kitap. Lakin o kadar ağır ayrıntı, o kadar ağır betimlemeye mazur kalıyorsunuz ki 100-120sayfa böyle geçiyor. Bu da kitabın sayfa sayısında artıştan ve sıkılmalara sebebiyetten başka bir his içermiyor. Bir de ada üzerinde ölümler oluyor ama her ne hikmetse çocuklarda öyle üst düzeyde diyebileceğin bir korku olmuyor. Doğrusu bu korkuyu yansıtamaması açısındanda kitaba karşı negatif bir yaklaşımım olmasına sebebiyet verdi.