İlk çıkarımım her devirde her dönemde farklılığından, farklı düşünce yapısından dolayı hor görülmüş, aşağılanmış, örselenmiş, cezalandırılmış, sonradan ise değeri anlaşılmış insanlar vardır. Bu insanlar tüm dışlanmaya rağmen hep kendini değil başkalarını düşünmüşlerdir. (Gregor gibi) Her şeyin, herkesin aynı kalıpta aynı dünya görüşüne göre göre hareket etmesini sağlayan sistem farklı olanı daima karanlığın ücra köşelerine atıp zamanla içinde sindirip yok etmiştir. İkincinci çıkarımım ise Günümüz ailelerinde çalışma ve iş temposu yüzünden ne yazıkki birbirlerine karşı başkalaşan, sadece zorunlu olduklarından bir arada duran ve zorunluluktan konuşan, sıkıntılı anlarda hemen birbirlerinden kaçan, uzaklaşan bedenlere rastlamak mümkündür.Böyle bir yapıda örselenen, başkalaşmış insanları her geçen gün arttırmaktadır.