Batılı bilgi kaynakları veya bu kaynaklardan beslenenler, Amerika'nın keşfinden söz ederler. Oysa burada bir 'keşif' değil, 'işgal' söz konusudur. Çünkü Kristof Kolomb 1492'de Amerika kıtasına gittiğinde, kıtada adına 'Kızılderililer' denilen insan toplulukları ve başka kavimler yaşamakta ve çok sayıda lisan konuşulmakta idi. Tarihi kaynaklar toplumun bir bölümünün de Müslüman olduğu ve Arapça konuştuklarını ispatlamaktadır. Söz konusu seyahat, batı açısından keşif sayılsa bile bulunan tarihi haritalar, Doğu Medeniyetleri'nin Amerika kıtasını bildiklerini (haritalarında yer verdiklerini) göstermektedir. Bu nedenle, Kristof Kolomb'un seyahati, 'Amerika kıtasının vahşi batılı tarafından işgali' olarak nitelendirilmelidir.