yanarken yakar mı insan ?
Yanarken yakar mı insan? Yoksa sadece kendi mi yanar ? Merhametin ve onu gölgeleyebilecek hatta yok edebilecek fevkalede bir nefretin. Dedim sonra ne yapacaksın? Sen zaten yanıyosun, yakmak da basittir herhalde.
30 MAYIS 1924 - Fikriye Hanım'ın Ankara'da intiharı. Ve Mustafa Kemal'in kendisi için yazdığı şiiri: "İçsem de bir kadeh hayat iksirinden, zamansız ayrıldım, bilinsin Fikriye’den. Bıkmadım ki doyayım o narin ellerinden, Ümmid-i aşkım saracak seni, cefakâr teninden." Fikriye Hanım, Münih'ten İstanbul'a döndükten sonra, Atatürk'ün Ankara'ya gelmesine izin vermemesi üzerine kısa bir süre İstanbul'da kalmış, daha sonra Gelibolu'ya giderek, eskiden tanıdığı bir ailenin evinde bir sene kadar misafir edilmiştir. Ancak 1924 yılı mayısının sonlarında, başkasına ait bir nüfus cüzdanını kullanarak Gelibolu'dan İstanbul'a, oradan da Ankara'ya gelmeyi başarmış, 30 Mayıs günü Atatürk'le görüşmek üzere Çankaya'ya gitmişti. Köşke varışında bu arzusunun yerine getirilemeyeceği kendisine söylenildiği zaman, geri dönmek üzere -beklemekte olan- payton'a binmiş, payton'da, yanında taşıdığı tabanca ile intihar etmiştir. Fikriye Hanım’ın intiharı Latife Hanım biz gençlere diyor ki: “ATATÜRK, MİLLETİNİ ÇOK AMA PEK ÇOK SEVİYORDU. HAYATINI TÜRK MİLLETİNE ADAMIŞTI. SEVİLMEYİ DE AYNI DERECEDE İSTİYORDU. SİZ GENÇLER, O’NU SEVMEK, O’NU SEVDİRMEK İÇİN MÜTEMADİYEN O’NDAN BAHSEDİNİZ, O’NA DAİR YAZINIZ.” FİKRİYE HANIM’IN İNTİHARINI ATATÜRK’ÜN ENİŞTESİ MUSTAFA MECDİ BEY’İN HATIRATINDAN DİNLEYECEĞİZ: —“ Benim bildiğim ve gördüğüme göre, ATATÜRK ‘ün şahsi sebeplerde en çok üzüldüğü, müteessir olduğu olay, FİKRİYE ‘nin intihar edişidir. Bizim ailece FİKRİYE dediğimiz bu çok güzel hanım, ATATÜRK ‘ün üvey babasının erkek kardeşinin kızı olmak dolayısıyla, bilhassa ZÜBEYDE Hanım’ı sık sık ziyarete gelir, AKARETLER ‘deki evimizde günlerce misafir kalır ve bu arada MUSTAFA KEMAL PAŞA ’yı da bir ağabey gibi sever, sayar, her hizmetinde bulunurdu. Hele nikâhlanarak birlikte gittiği bir MISIR ‘lı ile harem
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Memleketimden İnsan Manzaraları
Türkiye'de fevkalede (!) bir hemşericilik, korkunç bir hemşericilik, kokuşmuş bir hemşericilik var...
Duygu ve Düşünce
Minik adımlar fevkalede sonuçlar verir . Büyük adımlar sadece moral bozar.
Sayıklamalar VI, VII - Bir Çevrim Tamamlandı Şimdi
Farklı zamanlarda aynı frekansta... Farklı zamanlarda, sen bana, ben sana... Döner misin? O nehir benimle dolar mı yeniden, döktüğün yaşları sana teslim etsem gözlerimden. Ben henüz gencim, yalan değil ya Büyüklük sende, affetsen? Hastayım ben, konuştukça zihnim. Sussam, bu kez en az senin kadar. Fakat ben yine de çılgınlığımın doruğundayken hele bedenimle var olmaktayken saçıma kıymanın fevkalede ötesindeyim. Sınırlarım yoksa ve korkmuyorsam ölümlerden böyle kabul etsen Renkler benden vazgeçecek diye endişeliyim Biran önce gel sen ... artık ulaşmıyormuş,
Bugun bana nasip olan satirlar…
Bu ahir zamanda insanların kalbi zulmetten sanki patlayacak duruma gelmiş. Bizden öncekiler, Selef-i Salihin, bir olaydan, bir kelimeden ibret alırlardı. Onlar, öyle samimi olarak, Allah (Celle Celaluhu) yoluna girerlerdi ki, onlardan çok büyük zatlar, evliyalar çıkardı. Mesela, Bişr-i Hafi çok zengin bir zat idi. Bir gün mest olmuş bir halde giderken unuttular üzerinde, "Besmele" yazılı bir kağıdın yola düşmüş olduğunu gördü. Derhal misk satın alıp bu kağıdı hoş kokulu bir vaziyete getirdi, öptü, gözlerine sürdü ve fevkalede mükemmel bir saygıyla bir yere koydu. 🌿🌿devamini yorumlara birakiyorum… Sohbetler 2
1K