Nurettin Topçu'nun ilk okuduğum kitabı.
Düşünceler ve Duyuşlar diye iki bölümden oluşuyor. Bu iki bölüm de kendi içinde bölümlere ayrılıyor.
Bu bölümler "insanı" anlatıyor. İnsanın iyi yanlarını - kötü yanlarını, insanın manevi yönünü, hislerini, düşüncelerini, duyuşlarını, duygularını, ilahi yönünü anlatıyor.
Var Olmak derken aslında kendi benliğimize, iç dünyamıza, hakikate dönmemiz gerektiğinden bahsediyor.
Bir iç muhasebe yapmak için ya da başlamak için güzel bir kitap.