1857'ye kadar sokak ortasında kurulan esir pazarlarında,"devlet utandığı için"olsa gerek sonraki yıllarda arka sokaklar da alınıp satılan güzel kızların başına gelenlere bir Allah'ın kulunun "Yahu ayıptır,günahtır!"diyerek karşı çıkmaması,kuşkusuz sadece dinin, devletin filan değil,bizatihi toplumunda ayıbıydı.