Maksim Gorki’nin, asıl adıyla Aleksey Maksimoviç Peşkov’un hayatını anlatan üçlemenin ilk kitabı Çocukluğum. Kitabın dili çok akıcı, Gorki’nin hayat hikayesi de çok etkileyici diyebilirim. Yoruma başlamadan dahi tavsiyemdir diyorum.
.
.
Gorki henüz 5 yaşındayken babasını kaybeder ve hikaye de burada başlar. Pek çok ölüm görecektir Gorki, bu başlangıçtır. Babasını hatırlayamadığı yaşta kaybettiği için annesiyle birlikte dede evine dönerler. Daha dede evine varmadan annesi doğum yapar ve kardeşini kaybeder. Bu ilk kardeş acısıdır ve son da olmayacaktır. Babası ve annesinden şiddet görmeyen Maksimoviç dede evinde şiddetin içine düşer, öyle ki günlerce yataktan çıkamayacağı şekilde döver dedesi. O yaşta bir çocuk için travma denilebilecek pek çok şey yaşar. Yangın da görür, ölüm de, annesi varken annesizlikte, üvey baba da, şiddette, yoksullukta... Daha 8 yaşındayken annesi de ölür zaten. Ve para düşkünü dedesi 8 yaşındaki çocuğu artık çalışmaya başla diyerek bırakır. Gorki’nin Çocukluğum dediği ilk 8 yıllık hikayesi burada biter...