“Ehli sünnet vel cemaat çizgisi dışındakiler dikkate alınmamaktadır.” Şu muazzam vizyona, şu engin görüşe bakar mısınız. Açıkçası ilginç bir fukaralık... Zaten biliyor musunuz hanımefendi, profilinizdeki bu ibare dolayısıyla şu an o çizginin dışındaki tüm farklı fikir sahipleri kahrolmuş durumda, herkes köşesine çekilmiş, “Eyvah, bizi dikkate almıyor, şimdi ne yapacağız?” diye kara kara düşünüyor, uykuları kaçıyor. ​Bu dünya kimseye özel değil, kimsenin de etrafında dönmüyor. Pencerenizi açıp etrafınızdaki gerçek dünyayla bir tanışmanızı tavsiye ederim çünkü gerçek dünya sizin kişisel meşrebinizin arka bahçesi değil. “Dikkate alınmamaktadır”mış... Siz önce kendinizi dikkate alın, başkalarını elemeyi sonra düşünürsünüz. Ben bu sefaleti anlamakta gerçekten zorlanıyorum. Ağzımı bozmak istemezdim, çok özür dilerim fakat sormadan da edemiyorum: Gerçekten bu algı düzeyinde misiniz?
__Bilmemek ayıp değil öğrenmemekte ayıp değil, Ama bilmediğin halde fikir beyan etmek işte bu çok ayıp__ Sherlock holmes
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Beni zaman kuşatmış, mekan kelepçelemiş; Ne sanattır ki, her şey, her şeyi peçelemiş... Bir anlık visal başka, kesiksiz huzur başka. Hayat mı bu sürdüğün, kabuğundan, ezberci? Rabbim, Rabbim, Yüce Rab, âlemlerin Rabbi, sen! Sana yönelsin diye icad eden kalbi, sen! Senden uzaklık ateş, sana yakınlık ateş! Azap var mı alemde fikir çilesine eş? Yaşamak zor, ölmek zor, erişmekse zor mu zor? Ölen ölüyor, bense ölümü yaşıyorum! Kendini kaybetmek mi, visalin son bedeli? Sonu gelmez visalin gayrından vazgeç, gönül! O visal, can sendeyken canını etmek feda; Elveda toprak, güneş, anne ve yâr elveda! Necip Fazıl Kısakürek
"Yeni bir insan tanımaya gücüm yok; yeni bir kitap okumak daha iyi fikir."
dertli kızlar kek yapar, helva uçurumun kenarıdır temalı
Yatsıyı kılıp helva mı kavuralım, çoksel bir fikir ama ben şu an iyice yere sinmiş bir güvercin olduğuma inanıyorum. Pofuduk pofuduk oturuyorum.
DÜNYA DÜZ MÜ, YUVARLAK MI?..
Dünyanın yuvarlak olduğu, âyetlerde ve hadîslerde geçmez. (çevremizde çok fazla düz dünyacı arkadaş olduğunu sezinliyorum.) Fakat Sahabeden bazıları (İbn-i Abbas gibi), Kur'ân'da geçen "felek" ve "tekvir" gibi ibarelerden yola çıkarak dünyanın yuvarlak olduğunu düşünüyorlardı. Bu fikir, Abbasiler döneminde, Batlamyus'un (bir çeşit akıl tanrısına inanan bir pagandı) eseri tercüme edilince tamamen yerleşti. O kadar ki, İbn-i Hazm, dünyanın yuvarlak olduğunu inkâr eden hiçbir İslâm âlimi olmadığını söyler. İmâm-ı Gazalî ise dünyanın yuvarlak olduğunu inkâr eden softalara ağır lâflar eder. Hattâ Biruni dünyanın çevresini tam isabet hesaplar. Batlamyus'un âlem modeli, gerek Müslümanlar, gerekse Hristiyan ve Yahudiler arasında 1000 yıl geçerliliğini korudu. Zîra güneş ve ay tutulmalarını, gezegenlerin hareketlerini şaşmaz bir doğrulukla hesaplamayı sağlıyordu. Ayrıca Kur'ân'da geçen 7 gök ve 7 yer âyetiyle de son derece uyumlu görünüyordu. Batlamyus âleminin yanlış olduğunu bugün biliyoruz. Zîra dünya hareketsiz olmadığı gibi, güneş sistemi içinde kâinatın merkezi de denemez Fakat bundan dolayı bu modelle amel eden eski âlimleri suçlayamayacağımız gibi, bugün âlem hakkındaki bilgimizin, âlem hakkında edinilebilecek nihâi (mutlak) ilim olduğunu da düşünemeyiz. Belli mi olur, yarın bir aklı evvel gelir, Kopernik sisteminin tamamen yanlış olduğunu, aslında bambaşka sistemin küçük bir parçası olduğunu ispatlar, elde avuçta ne varsa alır. Ama bugün, biz Kopernik sistemiyle amel ediyoruz. Üstelik bu sistem "7 gök" âyetiyle hiç de uyumlu olmadığı halde... Diyoruz ki: 7 gök ve 7 yer, mahiyetini bilmediğimiz hakikatlerdendir. Bizim ilmimiz, Kopernik sistemiye sınırlı. __Dikkat edin, burada teologlar gibi, dini rasyonalize etmeye, işte efendim 7 gök, 7 atmosfer
Dünya ile ilgili