Tarik Yuce

Tarik Yuce
@filanfalan
Geldim gidiyorum...
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Halid Ziya bu işi biliyor
9/10
·264 syf.·
2019 22. kitabı
Kitabı, Tanzimat Dönemi klasiklerinin akabinde okumuş olmam aradaki farkı net olarak görmemi sağladı. Evet gerçekten bir ustalık eseri okuduğunuzu hissediyorsunuz. Detaylı betimlemeler, sayfa uzunluğunda cümleler, derinlemesine psikolojik tahliller karşısında sadece bir anlatım değil, edebi bir metin okuduğunuzu fark ediyorsunuz. Bir iki cümleyle geciştirilecek bir durumu 2-3 sayfa boyunca irdeleyebilmesi yazarın yetkinliğini görmenizi ve başardığı şeyin hiç de kolay bir şey olmadığını anlamanızı sağlayarak saygınlık duygusu oluşturuyor. Romanın sayfaları arasında ilerlerken sanki sevdiğiniz bir içeceği keyifle yudumlarken hissettiğiniz hazzı yaşıyorsunuz. Elimden bırakamayarak gecenin 3'üne kadar okuyup sabahında işe sürünerek gitmemi sağlayan kitap...
Mai ve SiyahHalid Ziya Uşaklıgil · İş Bankası Kültür Yayınları · 202434,8bin okunma
O zamandan bu zamana değişen bir şey yok
Herkes söylüyor, hiç kimse dinlemiyordu. Uyumsuz, ölçüsüz çalgılardan meydana gelmiş bir müzik topluluğu gibi başı sonu olmayan, kırık dökük konuşmalar... #GelSusalımBeraberce
Sayfa 2
Romancı Eleştirisi-3
Herif yazar ise karı da aşüftelerden... İkisi de ince birer sanat sahibi... Beriki kurnaz ise öteki de fettan... Biri kalemiyle halkı aldatıyorsa öbürü de diliyle alemi kandırıyor...
Sayfa 10
Romancı Eleştirisi-2
Ağızla söylenen yalan ahlaksızlık sayılırken kalemle yazılanı hüner sayılmak, kitap şeklinde para ile satılmak, ileri medeniyetin yazarlara bağışladığı garip bir ayrıcalıktır.
Sayfa 8