Mansur Saçan

6/10
·344 syf.··
2022 2. kitabı
Ben ne okudum, nasıl okudum ve en sonunda niçin okudum dediğim bir kitap. Tarzı bana uymadı. Konu bütünlüğü yok. Bir oradan, bir buradan. Gereksiz detaylar ve gereksiz bilgiye boğma. Bu kitaptan ne anladım? Kitabı birkaç cümleyle özetlemenin imkanı yok. Kimi okuyucular begenerek okumuşlardır ve faydali bulmuş olabilirler. Benim için zaman kaybı olduğunu söyleyebilirim.
Kıyam - Et UDeniz Erten · Mona Yayıncılık · 20201,698 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
8/10
·688 syf.··
Beğendi
·
2021 24. kitabı
Jan Valjanın acıklı öyküsü. Yıllar önce kısa şeklini okumustum. Ama hafızamda hiçbir şey kalmaması gibi bir hasletim var. İki yıl once izlemiş oldugum bir filmi tekrar izlediğimde ancak son sahnelerde ben bu filmi daha önce izlemiş olduğumu hatırlayabiliyorum. Bu da her defasında ilk defa izliyormuşumya da okuyormuşum gibi keyif veriyor. Okunması gereken kitaplardan biri bu. Çileli,hüzünlü ve isyan ettirir derecede taslimiyetçi bir ruhun hilayesini bulacaksınız.
Sefiller - Goriot BabaHonore de Balzac · Dionis Yayınları · 2017602 okunma
7/10
·592 syf.··
2021 23. kitabı
Tavsiye üzerine edindim kitabı. Fazla uzun ve biraz sıkıcı buldum.Selimle Ülkünün kavusmalarıyla bitirilse daha güzel olurdu. Robertla bitmiş.Kim kaç puan vermişse vermiş ben pek fazla beğenmedim. Begenenlere saygı duyarım. Benim tarzım degil. Hele bir romanın içindeki akıl verme, ders verme ve detaylara hiç katlanamam.Dili anlatımı ve aşkı işleyişi gayet başarılı. Keşke bunun yarı ebatında sadece roman olsaydı bu kitap. Tarih, felsefe, kimya, coğrafya...bence bu kadar harmanlamaya gerek yoktu. Tabiki kimsenin hayatına yazma ve okuma keyfine kimse karışamaz.Kitap başarılı sadece bana uymadı.
Gör BeniAkilah Azra Kohen · Everest Yayınları · 202019,3bin okunma
6/10
·576 syf.··
2021 22. kitabı
Kitap elimde epeyce süründü. Detay çok fazla. Yıllar sonra gelen mutluluk sloganıyla alakası yok kitabın. Yazar biraz sadist gibi geldi. Kızla adamı adam gibi kavuşturmuyor. Kız sapasağlam, ayrıca zenginlemis olarak bir zamanlar terk ettiği efendisinin karşısına çıkıyor. Fakat adam fiziken ve ruhen tam bir enkaz halinde...Doğanın kurallarına ve fitrata aykırı biçimde kadın tek kolunu kaybetmiş ve gozleri de kör olmuş bu adama aşkla sahip çıkıyor. Ütopya ya da romancının ergenlik yıllarında düşünmeden uçarı heveslerle yazdığı bir eser diyebiliriz. İnsanlara buruk mutluluk, acı içinde kıvranabilecekleri bir huzur vermektense onları kısaca öldürmek daha makul gelir bana. Adam hem yaşça kızdan çok büyük hem de özürlü...Ve yeni zengin hanım efendi bu adama hem bakıcılıkedecek hem de aşkla bağlanacak...Akılalır gibi değil.Maşallah, sübhanallah. Okunabilir bir kitap.Ama çooook uzun. Elime ne geçse okurum diyeni bile pes ettirebilir. Çok mu sıkıcı? Değil. Çok mu akıcı? O da değil. Orta şekerli diyelim olsun bitsin. Kitaptan eskiden de gerizekalılığın hep var olduğu sonucunu alt bir fikir olarak çıkarımsadım. Ve hep var olacağını da günümüz yaşamından kanıksadım. İsteyen okuyabilir. Hatta kimi insan için çok cazip bile gelebilir.
Jane EyreCharlotte Brontë · Martı Yayınları · 201342,3bin okunma
8/10
·495 syf.··
2021 21. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 18 Mayıs 2021 22:25
Elimdeki baski biraz eski ve yazilari küçüktü.. Onun dışında dil anlatim ve üslup şahaneydi. Tabii ki çevirmenin katkisi inkar edilemez. Sicacik bir kitap. Cok begenerek okudum. Boyle bir roman yazabilmeyi cok isterdim. Çok başarili buldum. Karakterler çok canli. Neredeyse tüm karakterleri yolda görseniz tanırsınız ve yanlarindan sicak bir selam vermeden gecmeye utaniirsiniz. Bir romanda karakterler ancak bu kadar yerli yerinde olabilir. Okunmasini kesinlikle tavsiye ederim. Zaten iki tane de ödül almış bu roman. Bence hak ederek, bileginin gucuyle almiş. Sicacik bir roman oldukca canli ve oldukça sahici...
Küçük AdaAndrea Levy · Merkez Kitap Yayınları · 200716 okunma