Proust’u çok seviyorum.Kalemini,sakinliğini,üslubunu...Kayıp Zamanın İzinde serisine başladım ve uzun süreli bir yolculuk olacak bu. İlk kitabı bitirdim. Kitapta madlen kekinden(kurabiye) bahsediliyor sıkça. Ve bu bir tadın çok eski bir anıyı çağrıştırmasını ifade etmek için kullanılıyor sıklıkla. Keki yapmaktan başka çare kalmadı.Yaptım. : ) Bu sebeple de "Madeleine de Proust” diye bir kalıba dönüşmüş zamanla bu durum Fransızca'da.İnsanı geçmişteki bir anıya götüren bir koku veya tadı anlatmak için kullanılıyor. Sizin de vardır mutlaka "Madeleine de Proust” larınız. Ne dersiniz ?