Farseer üçlemesine sonuna ulaşamadan veda ediyoruz
Bu seri benim okudukça tatmin olmamama rağmen okumayı en çok sürdürdüğüm seri oldu. Bunun sebebi ise bana en başından İzan ile ciddi miktarda potansiyel barındırdığını hissettirip sonrasında vasat bir ilerleyiş olsa da bir yerde patlamayı yapıp açılacağına inanıyor olmamdı lakin 3. kitabın 292. sayfasına kadar bu direncimi sürdürdüm ve an itibariyle sonlandırıyorum. Gerçekten mükemmel işlenip üzerine karmaşık bir evren ve derin karakterlerle şaheser olabilecek bir konu böylesine ziyan edilmiş inanması zor. Vasatın altında demek de seriye birazcık sert davranmak olabilir ama 1000 sayfaya yakın okuduğum kısmında heyecanlanıp coşku duyduğum sadece 4-5 sayfa oldu desem yalan söylemiş olmam. Serinin en başından beri Fitz ile hiç ama hiçbir bağ kuramadım. Kafasının içi samanla dolu boş karakter olarak yazılmış ve karakter gelişimi de sıfır. Hiçbir muhakeme, plan, zeka ve dahi özdeşleşilecek duygu esintisi alamadım. Kitapta en sevdiğim karakter Lady Patience ve Kettricken olabilir. Hiçbir ters köşesi, kurgu olağanüstülüğü ve heyecanı olmayan net hayal kırıklığı bir seri oldu benim için. Şöyle de bir ne yazık ki altı dolu önyargım oluşmuş durumda ki Kargalar Meclisi dışında bir kadın yazarın derinlikli ve akıcı bir fantastik serisini okuyamamış olmaya da şaşırıyorum. Karakterlerle bireysel olarak da evrendeki karakterlerin kendi yerleri olarak da bir türlü karakterleri benimseyemeyip olay akışında heyecan duyulmuyor ne yazık ki. Hem kurgusu hem de karakterleriyle destansı Fantastik yazmak apayrı bişey bence. Umarım ileride bu önyargımı kıracak bir seri de okuyabilirim de Fantastik Kurgu romanlara birikmiş açlığımı doyurmama yardımcı olabilir. Mic drop...
Suikastçının ArayışıRobin Hobb · Alfa Yayınları · 2020157 okunma
8/10
·680 syf.··
2026 7. kitabı
·
19 günde okudu
·
Okunma: 20 Nisan 2026 18:50
Ah fitz.. Küçücük içine düştüğü dünyadan bihaber Fitz'imizin sarayın büyük politik oyunları ile büyüdüğü kitabın sonunda bambaşka birine dönüştüğü bir yolculuktu bu 2. kitap. Dikkatimizi, yazarın sindire sindire oluşturdu dünyayı bu 2. kitabı ile artık olaylar üzerine çeviriyoruz. kitap kesinlikle 1. kitaba göre daha akıcı bir solukta okunuyor. Halen favori karakterlerimden biri olan soytarıda gözüm. Nedense o karakterden büyük bir beklentim var... Üzerinde harika oynanabileceğine inanıyorum.. ( halen beklemedeyim. İnanıyorum ki 3. kitapta aradığımı bulacağım ) Bi de gidip Regalin yüzüne kocaman bir yumruk patlatmak isteyen tek ben değilimdir değil mi ? Kraliyet Suikastçısı Robin Hobb
1000Kitap
Kraliyet SuikastçısıRobin Hobb · Alfa Yayınları · 2020199 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
7/10
·424 syf.··
Beğendi
·
2026 14. kitabı
Takip kitap yorumu Herkese merhaba sevgili okurlar.Bugün Takip ile beraberiz.Normalde kitabın yorumunu yapmıştım ama içime sinmediği için daha uzun bir inceleme yapmak istedim.Öncelikle konusundan bahsetmek istiyorum.Summer gerçekten çok tatlı bir kadındır.Aynı zamanda off campüs serisinde geçen Dean'nin kız kardeşidir.Summer bir yeniyıl partisinde hokey takımından olan ve abisinin arkadaşı olan Colin Fitzgerald'a aşıktır.Bunu her zaman ona belli eder.Ancak Colin içine kapanık birisi olduğu için önce Summer'a ilgisini pek belli etmez.Arkadaşı Gerrett ile konuşurken hislerinin belli olmaması için onun hakkında kötü şeyler söyler ama aslında içten içe ondan çok hoşlanıyordur sadece inkar etmek için öyle söyler.O sırada söylediklerinin anlamsız olduğunu düşünür ve onu son geri sayımda öpmek ister ama diğer arkadaşı Hunter ile öpüşürken görür.Ancak hiç de gördüğü gibi değildir.Çünkü öğreniyoruz ki Summer aslında Fitz'in söylediklerini duyduğu için onu öpmüştür.Gel zaman git zaman,Summer'ın kalacak yere ihtiyacı vardır ve Fitz'in yaşadığı ve aynı zamanda Hunter'ında yaşadığı evde bir açık vardır.Kiracı olmak için Summer gönüllü olmasa da kalacak yeri olmadığı için mecburen kabul eder.Ancak işler hiç de bekledikleri gibi gitmez.Çünkü aynı evde yaşamak onları aynı zamanda fark etmelerini sağlar.Kendi yorumuma gelecek olursam,beğendiğimi söyleyebilirim.Gençlik romanı olarak okuyabileceğiniz,kafanızı dağıtmak için güzel bir kitap.Ama diğer gençlik kitaplarından herhangi bir farkı yoktu.Sade dilli ve güzel,uzatmadan yazılmıştı.Gayet yerindeydi.Sonlara doğru özellikle gözlerimden kalpler çıktığını söyleyebilirim. :) Summer ve Fitz'in hikayesine ben 10 üzerinden 7 veriyorum.Kesinlikle okumanızı öneriyor ve stresli günlerde yanında bir fincan kahveyle okumanızı tavsiye ediyorum..
TakipElle Kennedy · Nemesis Kitap Yayınları · 2020520 okunma
8/10
·872 syf.··
2026 14. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 10 Mart 2026 14:59
Bu seride yazarın tarzı aksiyondan çok Fitz’in duyguları ve travmaları üzerine kurulu. Ana odak noktası Fitz, fantastik evren de onun etrafında şekilleniyor. Eğer sürekli savaş ve aksiyon bekliyorsanız bu seriyi okumanızı pek tavsiye etmem. Kitaba gelecek olursak, bence serinin en olaylı ve aksiyonlu kitabı buydu ama o melankolik havasını da hiç kaybetmedi. Fitz kadar çeken başka bir karakter var mı bilmiyorum… Herkesin hikâyesi bir şekilde sona ulaştı ama ah Fitz… senin hikâyenin sonu beni pek mutlu etmedi. :(
Suikastçının ArayışıRobin Hobb · Alfa Yayınları · 2021157 okunma
9/10
·314 syf.··
2026 5. kitabı
Tangled animasyonundan bir uyarlama ile geldim. Ren, Gloria ve Steven (anne babası) ile 23 yaşına kadar izole bir çiftlikte büyümüştür. 23 yaşında üniversiteye başlar ve bir ödevin sonucunda Fitz ile zorunlu biir yolculuğa çıkar İlk 40 sayfada pek kitaba giremesem de sonrasında çok keyifli bir yolculuk karşıladı beni. Bol bol güldüm. Fitz'e de başlarda sinir olsam da ondan da hoşlandım sksmksms Çiftin arasındaki romantik ilişki bana geçti açıkçası. Onlar beraber vakit geçirirken ben de güldüm, eğlendim Başarılı bir uyarlama olduğunu düşünüyorum. Özellikle filmi izleyip beğendiyseniz kesinlikle kitaba da bir göz atın derim. Beklentiyi çok yükseltmek istemem ama eğlenceli bir romcomdu. Başka ne isterim ki zaten
Seninle Karmakarışık - Bir Kaderinde Varsa RomanıChristina Lauren · Beta Byou · 2024173 okunma
9/10
·872 syf.··
Beğendi
·
2026 4. kitabı
FitzChivalry sonunu gördü, yılmadı tekrar canlandı ama düşmanları ve mücadeleleri hiç bitmedi.Kurdu Gecegözleri ile bir oldu.İzanı kadar irfanını da kullanmakta ustalaştı artık.Şimdi tek yapması gereken Altı Dükalık’ı Regal’in ve Kızıl Gemiler’in işgalinden kurtarmak.Verity sürekli onu çağırıyor irfan aracılığıyla, Fitz’in bu çağrıya cevap vermesi gecikmiyor ve yollara düşüyor. O yolda ozan Starling ve Kettle ile tanışıyor, bu iki kadında ona katılıyorlar yolculuğunda ve mücadelesinde çünkü ikisinin de belli amaçları var.Soytarı ile tekrar karşılaşıyor.O artık bir Ak Kahin, Fitz ise bir Katalizör olduğunu kabul ediyor artık.Kettricken da biricik aşkına kavuşmak için Fitz’e katılıyor ama bazı şeyler aynı kalmıyor. Molly, Burrich, Patience, Chade hep özlediği insanlar ama onlardan uzak durmalı çünkü kimse kaderden kaçamaz, özellikle de FitzChivalry. Verity ile Elderling, yani ejderhaları uyandırmak zorundalar çünkü Altı Dükalık için tek kurtuluş yolu bu.Regal’den kurtulmanın yolu ise çok daha zorlu. Vee bitti.Ah be FitzChivalry ne acılar, ne gözyaşları, ne kan, ne ter, ne ihanetler, ne yalanlar, ne acı gerçekler, ne mücadeleler ve daha neler neler yaşadın da yılmadın.Yine çok güzel bir kitaptı ama sonu bir tık üzdü çünkü daha başka bir son olur en azından Fitz için diye düşünüyordum, yani belki sonunda mutluluğuna kavuşurdu diyordum ama yazar acımadı sapladı ihanetleri kalbimize.Olsun, FitzChivalry şimdi barakasında, üvey oğlu ve kurduyla sonsuz denizlere gözlerini dikmiş irfanıyla arayışlarda şimdi ya da kaliteli parşömenlere yaşadıklarını yazıyor masa başında.Özleneceksin Fitz’cik.
Suikastçının ArayışıRobin Hobb · Alfa Yayınları · 2021157 okunma