Başka Bir Evrende Kardeş Olacak Kitap Karakterleri
Merhabalar! Bugün başka bir evrende kardeş olacak kitap karakterlerinden konuşacağız. Martin Eden'dan Martin Eden ve Lilith'in Gözyaşları'ndan Uygar Kar(a)şah İkisini de o kadar çok seviyorum kii. 😭😭 Ve çok benziyorlar. İkisi de sevdiği kadın için olduğu kişiden vazgeçti, serseriden büyük iş adamları oldular, ikisi de sanatçı ruhlu ve ikisinin de fedakarlıklarının sonu nankörlük oldu. İkisinin tanışmasını çok isterdim. Harry Potter ve Felsefe Taşı'ndan Hermione Granger ve İyi Bir Kızın Cinayet Rehberi'nden Pippa Fitz Amobi Yine çook sevdiğim bir ikili. Zekaları, akademik odakları, problem çözüm yetenekleri bana bu ikisini hatırlattı. Aklıma bu kadar geldi, daha gelirse başka bir ileti yapacağım. Kitapların o tatlı ağırlığı hep omuzlarında olsun!
1000Kitap
İyi Bir Kızın Cinayet Rehberi Karakterleri Bir Kitap Olsaydı
Merhabalar! Bugün İyi Bir Kızın Cinayet Rehberi karakterleri bir kitap olsaydı hangi kitap olurdu onu konuşacağız. Netflix'te ikinci sezonu yani ikinci kitap İyi Kız Kötü Son çıktı. Kitabı öneririm. Pip (Pippa Fitz Amobi) Agatha Christie'den #k:268631. Adalet arayışında olan Pip buna çok uygun bence. Kitapta bir suç işlemiş insanlar bir adaya toplanmış ve teker teker ölmeye, öldürülmeye başlar. Çok sevdiğim ve kendimi bulduğum bir karakterdir. En büyük farkımız benim bir Ravi'm olmaması. 😪 Andie Bell Franz Kafka'dan #k:4088. Spoiler vermemek amacıyla çok detaya girmeyeyim ama babasına söyleyemedikleri...😭😭 Başta hiç sevmesem de sonradan çok sevdim. Ravi William Golding'den Prenses Gelin olabilir. Çok emin değilim kitabı sevmesem de Ravi'nin kişiliğine uygun bence. Stanley Forbes Franz Kafka'dan #k:1310. Kimsenin onu anlamaması, ona kötü gözüyle bakmaları... 😭😭😭 Kitapların tatlı ağırlığı hep omuzlarınızda olsun!
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Hayatımda İz Bırakan Karakterler ve Bana Fısıldadıkları
Bazı kitaplar biter ama içindeki karakterler sizinle yaşamaya devam eder, düşüncelerinize yön verir. Şımarıkça bir hayranlıktan öte, bana gerçekten bir şeyler katan ve duruşuna saygı duyduğum o favori karakterlerimmmm💖: 🏹 Katniss Everdeen ( Açlık Oyunları ): Bana her ne olursa olsun, sistemin seni değiştirmesine izin vermemeyi ve sessiz kalmanın da bazen en güçlü isyan olabileceğini öğretti. Onun o sarsılmaz, dik duruşu her zaman ilham vericiii.🌧️ 🔎 Pippa Fitz-Amobi ( İyi Bir Kızın Cinayet Rehberi ): Gerçeğin peşinden giderken ne kadar inatçı ve cesur olunması gerektiğini... Kimse sana inanmadığında bile kendi zekana güvenmenin önemini her sayfada hissettirdi. 🕵🏼‍♀️ 🌙 Cinder ( Scarlet ): Hayat seni en dipten, bir tamirci atölyesinden alıp bir kraliçe koltuğuna hazırlayabilir. Önemli olan geçmişin değil, o sorumluluğu aldığında ne kadar güçlü kalabildiğin. 👑 🚀 Kaptan Thorne ( Cinder ): Hayatın o çok ciddi ve karanlık anlarında bile bir parça mizahın, neşenin ve o hafif umursamaz tavrın insanı nasıl ayakta tutabileceğini... Maskelerin arkasındaki o gerçek sadakati gösterdi. 🪐 çoook acelece yazdıım😔😭💖
İleti
Önerdiğiniz dizi veya filme uyarlanan kitaplar var mı? Hem filmi hem kitabı güzel olan? Benim bu tarz şeyler dikkatimi çekiyor, merak ediyorum. Ve kısaca izlediklerimi puanlama kararı aldım... 1984 Kitabını okudum, filme başladım ancak bitirme fırsatım olmadı. Net bir puanlama yapamıyorum çünkü filmin yalnızca ilk on beş dakikasına bakabilmiştim. Zaten içsel olarak çöküş yaşadığım bir dönemdi, bu yüzden ağır bir filmle iyice çıkmaza girmek istememiştim. Yine de hatırladığım karakterler gerçekten tam oturmuştu, hissiyatları da o on beş dakikada bile alabilmiştim. Güzeldi. Güneşi Söndürmem Gerek Kitabı okudum ve filmini izledim. 6/10 (puanlama işinden pek anlamadığımı belirtmeliyim siz yorumlara bakın:) 3 kitabı tek filme sığdırmaya çalıştıkları için inanılmaz sahne kaybı vardı... Karakterler benim hatırladığım dış görünüşleri ile çoğunlukla uymuyorlardı, bir çoğundan o havayı alamadım bile. Erkeklerin ismini duydukça "bu çocuk nasıl bu?" kafasına girdiğim yerler vardı. Ve Damla karakteri kitapta kilolu olarak geçiyordu (dünyanın yüzde 80i olayı yüzünden unutamadığım bir detay), filmde benden zayıf kız oynuyordu onu... Harici olarak en net hissettiğim Göktuğ idi. Ve bir de Anıl, görünce direkt evet ya dedim Anıl olsa olsa bu adam olurdu... Mucize Kitabını okudum, filmini izledim 10/10 Konusu, doğuştan şekil bozukluğu yaşayan August, ortaokula geçesiye kadar bütün eğitimini evde annesi tarafından alır. Ve 5. Sınıfa geçtiğinde ailesi onu bir okula yazdırır. Hem film hem kitap yer yer August, ablası, yakın iki arkadaşı ve ablasının arkadaşı tarafından anlatılıyor. Benim inanılmaz hoşuma gitmişti. Kitabını ortaokulda okumuştum, o zamanlar okuduğum en kalın kitaptı ama çok beğenmiştim, ertesi yıl bir daha okumuştum. Filmini izledikten sonra öğrendim ki aynı serinin farklı
Film
Merhaba sevgili okurlar :) Dün biraz takipten devam ettim.Summer ve Fitz nihayet birbirlerine açıldılar.Fitz'in neden konuşmayı sevmediğini okuyunca o kadar üzüldüm ki maalesef kendime benzettim. :( Hunter ise baya bozuldu ve Fitz'e yumruk attı.Ben anlamıyorum bak kızabilirsin sonuçta Fitz'de hatalı ama sanki aralarında bir ilişki vardı Summerla.Yani Summer hiçbir zaman senden hoşlanıyorum tarzında olmadı hemde en başından beri.Eğer Fitz'e kızgın olmasaydı öpmezdi de sırf inattan öptü.Haklı Hunter bazı yönlerden tamam kabul ediyorum ama aralarındaki ilişkiyi henüz kabul etmemişlerdi ve açıkça Summer o kadar hoşlanmadığını her zaman belli etti.Hunter hem haklıydı hem de haksızdı yani.Fitz ise tabii ki ondan hoşlandığını daha önce söyleyebilirdi ama kendi kendine çözümlendirmeye çalışıyordu.Herkes hem haklı hem haksız çok garip :) Sizler haftaya hangi kitapla başlayacaksınız yorumlara yazabilirsiniz.. #takip #ellekennedybooks #nemesiskitap #kitapönerisi
Bugün maalesef hiç kitap okumak istemedi canım ama yarın okurum diye düşünüyorum.Briar kampüsü serisi hoşuma gitti çünkü.Uğraşacak birşeylere ihtiyacım var bu aralar gerçekten.Kitaplar hakkında sohbet etmek iyi hissettiriyor.Takip şu anda hala Summer ile Fitz'in maalesef birbirlerine henüz açılamadıkları için biraz durağan gidiyor ve Summer'a da biraz kızgınım çünkü.Hunter'ın çıkma teklifini kabul etti.Ama ne yapsın diyorum bir yandan da Fitz gerçekten kötü davranıyor kıza.Keşke böyle olmasa. :( Kitap okurken içine dalıp bazı şeyleri değiştirebilsek keşke. :) Sizler haftayı bitirirken neler okuyorsunuz? #briarkampüsüserisi #takip #ellekennedyauthor #nemesiskitap #kitapönerisi #suggestionsofbooks #birkitapbirkahve