Değerli dostum, keşke insanlar geçip giden şimdiyi yaşamak yerine geçmişte kalan bir sıkıntının hatıralarını anımsamak için hayal gücünü bu kadar zorlamasalar.
İnsan hayatı karşılıklı olarak kandırılıp hiçbir şeyin farkına varmadan birbirlerini incittiği ve bu tuhaflığın bariz bir şekilde ortada olduğu örneklerle dolu.
Kürk Mantolu Madonna nasıl güzel bir kitapsın sen böyle...
Kitap çok sürükleyici ve merak uyandırıcıydı. Raif ve Maria'nın hikayesini bir an önce öğrenmek istiyor ama kitabın bitmesini de istemiyordum.
Yazarın betimlemeleri, anlatımı güzeldi kendimi bu hikayenin bir parçası gibi hissettim. Raif'le birlikte Berlin sokaklarında beraber yürüdük, yeri geldi birlikte üzüldük, birlikte sevindik, birlikte heyecanlandık, birlikte hayal kurduk ve birlikte kırıldı kalplerimiz...
Bazı insanlar sessiz, içine kapanıktır. Ama içinde ne fırtınalar kopar, kafasında bir türlü susmayan düşüncelerin oluşturduğu ne gürültüler vardır bilemeyiz, Raif gibi:(
Sonu hüzünlü olsa da okumaya değerdi okumanızı tavsiye eder keyifli okumalar dilerim:)